Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

alternator

 
Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 juni 2007 12:33 
Help!!
Honda cx 500 custom heeft het op zijn 25 ste verjaardag opgegeven. Ben er ni goed van.
Binnengedaan in de garage,zeggen ze dat het de altornator is. Zou 550 euro kosten voor het stuk , en de totale reparatie zou 1250 euro gaan kosten.
Dat kan ik er niet aan geven, absoluut onmogelijk. Heeft er iemand een oplossing voor mij, kan wel zelf meewerken maar heb te weinig verstand van motoren. Ik woon in Rotselaar, dat is nabij Leuven in België.
Het moet echt niet gratis, ik wil graag een redelijke prijs betalen om mijn enige echte (motor)liefde aan de gang te houden.
Ik kan alleen maar hopen op een reactie van iemand die iets bij wil verdienen en wat tijd over heeft, ik hoor het graag. O ja, geen bod doen op de motor, weg doen kan ik niet.
V.g., Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 juni 2007 15:23 
Hallo Daniël,

een verse dynamo kost zo 120-150 Euro, afhankelijk waar je 'm koopt. Een origineel Honda exemplaar (als die al te leveren is) zal best veel duurder zijn. Meestal wordt in zo'n geval ook de nokkenas ketting en waterpomp seal vervangen, dan kom je zo rond de 300-350 Euro materiaal.

Voor de vervanging moet het motorblok eruit en open, dat is aardig wat werk, maar 1250 Euro is wel erg veel geld. Bij een uurtarief van zeg 50 Euro is dat drie dagen en zo lang heeft een goede werkplaats daar echt niet voor nodig. Maar echt goedkoop kunnen ze het niet.

Hopelijk kan iemand je helpen, maar 't gaat wel wat kosten vrees ik. Vraag ook eens een andere garage om opgaaf.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JosvanR
Gast 
#3 | Geplaatst: 8 juni 2007 20:54 
zoek een handige CX- fanaat in Belgie. Blok is in max. 2 uur uitgebouwd. Laat inderdaad gelijk de zooi vervangen die zich toch wel zou gaan melden (zoals Frans al aangeeft hooguit een paar honderd EURO) en het moet heel gek lopen als je meer dan 500 piek kwijt bent in totaal. PROBEER het anders zelf eens. Het is echt niet moeilijk. Blok uitbouwen klinkt heel gewichtig maar heus, het stelt eigenlijk niet zoveel voor.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 juni 2007 22:49 
een nieuwe stator kost E107,-
marco bekker heeft het er al een keer over gehad.

"Opnieuw laten wikkelen is niet de optie,
ga naar carmo elektric in eindhoven en vraag naar een G47 dynamo.
Kijk ook op hunsite .
groetjes marco becker."

en deze site heeft verder ook een hoop onderdelen zoals de nokkenas ketting.
let wel dat je je pakkingen niet vergeet.

veel sleutelplezier en hopelijk kun je wat extra hulp vinden.

cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver JosvanR
Gast 
#5 | Geplaatst: 9 juni 2007 22:00 
waarom zou opnieuw wikkelen geen optie zijn? ik rij alweer een paar jaar met grote tevredenheid rond met een nieuw gewikkelde stator, die flink wat stroom moet leveren (handvatverwarming).

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 juni 2007 08:09 
Bedankt voor jullie reacties. Meer en meer kom ik tot de overtuiging dat ik het desnoods zelf moet proberen, ik heb een werkplaatshandboek en de plaats ook nog wel als ik wat opruim.
Maar ik zou zo voor de allereerste keer wat steun van een kenner kunnen gebruiken. Dus ik sta open voor elke suggestie, kun je me komen helpen of wil jij de klus klaren,met of zonder mijn hulp, doe maar een aanbod.
Ik woon in het midden van België zowat en zoek eigenlijk hulp omgeving Leuven, maar als het moet kan ik de moto op de aanhangwagen zetten en hem komen brengen. Hij rijdt nog wel prima, maar met opgeladen batterij(druppellader) kan ik slechts 1 keer starten en dan mag ik hem niet meer stilzetten, dus dat is niet echt zonder stress.
En voor alle duidelijkheid, het mag iets kosten, hierboven staan bedragen die ik er zeker voor over heb, maar twee keer de waarde van de moto is niet de bedoeling, vandaar.
Ik kijk uit naar jullie voorstellen.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 juni 2007 23:11 
Ik heb een jaar met een allengs minder wordende stator kunnen blijven rijden door de elektrodeafstand van de bougies ca 0,2 mm te verkleinen. Maar na een ritje van vandaag lijkt de stator toch echt zo goed als overleden.

Vraagje.
Als ik een nieuwe stator bijvoorbeeld bij Carmo Elektric in Eindhoven bestel, krijg ik dan een nieuwe stator en een nieuwe dynamo in een klap? Met andere woorden: is dat een geheel?

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 alternator

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven