Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

geboren: 650 blok met cdi ontsteking

 
Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 juni 2007 13:26 | Aangepast door: kaspar 
Zoals beloofd een paar foto's van wat huisvlijt.

http://img101.imagevenue.com/view.php?image=85766_PICT0188_122_682lo.J PG

Na heel wat werk: een 650 met cdi ontsteking is geboren.

http://img182.imagevenue.com/img.php?image=85769_PICT0189_122_463lo.JP G

Met 500 carburateurbrug: dat moet om het blok in een 500B frame te laten passen. De 650 carbs overzetten naar de 500 brug: dat ging niet. De bediening van de 650 carb hebben een aansluiting van een van de asjes meen ik of iets anders, wat onder een hoek op de carb staat en niet loodrecht zoals op de 500 carbs. Dus andere oplossing was nodig.
In de carbs heb ik de schuiven van de 650 gehangen en de sproeiers ervan. Of het werkt? ik weet het niet, we gaan het merken.

http://img144.imagevenue.com/view.php?image=85771_PICT0190_122_1107lo. JPG


Bovenaanzicht: zoekplaatje: wat hoort er anders op een 650 blok?

http://img163.imagevenue.com/img.php?image=85779_PICT0191_122_1074lo.J PG

NIet de mooiste oplossing voor een spruitstukrubber van de rechter carburateur. De inlaatpoorten van de 650 staan verder uit elkaar dan van de 500. De originele spruitstukken pasten niet meer. Wat nu? Ik kon niets passends vinden. Diverse stukken slang gekocht. Deze waren nooit benzinebestendig. Tot ik me gisteren bedacht dat ik de oplossing in huis had: ik heb een deel van een cardanrubber gebruikt dat ik over had, en ertussen gefrot. Het is de vraag of het benizine proof is en luchtdicht. We gaan het merken. Ander probleem kan nog zijn dat bij teveel onderdruk het zachte rubber in elkaar klapt en afsluit. U hoort nog hierover terug.

http://img166.imagevenue.com/img.php?image=85786_PICT0192_122_388lo.JP G

In het blok zit nu een automatische distributie ketting spanner. (met dank aan Marco Becker voor de oplossing). De bout die hier uitsteekt is derhalve nep, alleen bedoeld ter afdichting van het ontstane gat. De deksel is om de bout heeft geponst. Het is de vraag of dit het gaat houden. Misschien moet ik er nog iets van een klem achter de bout plaatsen om de bout er niet uit te laten vallen.

http://img146.imagevenue.com/img.php?image=87085_PICT0193_122_956lo.JP G

U ziet: een probleem. Ik wilde de thermostaat van de 500 kiezen om de radiator van de 500, de enige die ik heb eraan te kunnen hangen. Maar, dit gaat niet zo. Of ik moet een andere slang bedenken.
Heeft iemand nog een 650 radiator over voor dit projectje?
De beugel linksboven gaat natuurlijk ook niet passen onder het 500 frame. Hier moet ik ook nog wat voor bedenken.

Suggesties zijn welkom.
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 juni 2007 09:33 
lekker vebouwen die hap!!
had je nog interesse in dat zadel van mij??

groeten chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 12 juni 2007 15:52 
In Vechta was de Engelsman(Trevor?) die een 650 blok in een custom 500 frame had gebouwd. Hij had de ophanging van het blok moeten aanpassen. Dat heeft hij met wat laswerk aan het frame opgelost. En hij had ook de carburateurs van de 500 gebruikt, maar daar was wel het nodige aan veranderd, want passen doet dat niet zo een twee drie.
Hij heeft die klus gedaan omdat iemand had gezegd dat het niet kon,en hij wilde bewijzen dat het wel kan.
En Emiel is ook (nog?) bezig met een 650 blok in een 500 frame. Kijk maar bij het verhaal over zijn caferacer.
@cmtheman, daar vind je ook het verhaal over de vork van de 650 in het frame van een Z, A of C
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 juni 2007 21:40 
Het blok draait! Het was zo ongeveer starten - lopen.

Ook de ophanging aan de voorkant van het blok (aan de frame buis) is gelukt. Niet echt zoals het hoort, maar het hangt.

Nog een probleem was rechter het inlaatspruitstuk rubber, dat was te zacht zodat het in elkaar werd gezogen bij elke inlaatslag van de rechter cylinder. Dat heb ik opgelost door er een aluminium ring binnenin te plaatsen. Het zal wel wervelingen geven, en vermogenverlies. Als het maar geen valse lucht laat aanzuigen.

Een ander probleem waar ik achter kwam is dat de verbindingsbuis tussen de linker en rechter carburateur (aanvoer benzine) lekt. w.s. een o-ring probleem. Ik denk dat ik een ander stel carbs erop ga zetten.

het zal niet lang meer duren of hij rijdt en ik hem in de verzekering kan gaan gooien. Ik zal nog wel foto's maken en bij verder nieuws dat melden.

Gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Trev_h
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 juli 2007 00:28 
Hi Kasper, I have left a message for you on the Uk prikbord, sorry I speak no Dutch !

Gr. Trev.
81 500/650custom, 83 cx650c, 94 bmw k75 rt

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 geboren: 650 blok met cdi ontsteking

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven