Zoals beloofd een paar foto's van wat huisvlijt.
http://img101.imagevenue.com/view.php?image=85766_PICT0188_122_682lo.J PGNa heel wat werk: een 650 met cdi ontsteking is geboren.
http://img182.imagevenue.com/img.php?image=85769_PICT0189_122_463lo.JP GMet 500 carburateurbrug: dat moet om het blok in een 500B frame te laten passen. De 650 carbs overzetten naar de 500 brug: dat ging niet. De bediening van de 650 carb hebben een aansluiting van een van de asjes meen ik of iets anders, wat onder een hoek op de carb staat en niet loodrecht zoals op de 500 carbs. Dus andere oplossing was nodig.
In de carbs heb ik de schuiven van de 650 gehangen en de sproeiers ervan. Of het werkt? ik weet het niet, we gaan het merken.
http://img144.imagevenue.com/view.php?image=85771_PICT0190_122_1107lo. JPGBovenaanzicht: zoekplaatje: wat hoort er anders op een 650 blok?
http://img163.imagevenue.com/img.php?image=85779_PICT0191_122_1074lo.J PGNIet de mooiste oplossing voor een spruitstukrubber van de rechter carburateur. De inlaatpoorten van de 650 staan verder uit elkaar dan van de 500. De originele spruitstukken pasten niet meer. Wat nu? Ik kon niets passends vinden. Diverse stukken slang gekocht. Deze waren nooit benzinebestendig. Tot ik me gisteren bedacht dat ik de oplossing in huis had: ik heb een deel van een cardanrubber gebruikt dat ik over had, en ertussen gefrot. Het is de vraag of het benizine proof is en luchtdicht. We gaan het merken. Ander probleem kan nog zijn dat bij teveel onderdruk het zachte rubber in elkaar klapt en afsluit. U hoort nog hierover terug.
http://img166.imagevenue.com/img.php?image=85786_PICT0192_122_388lo.JP GIn het blok zit nu een automatische distributie ketting spanner. (met dank aan Marco Becker voor de oplossing). De bout die hier uitsteekt is derhalve nep, alleen bedoeld ter afdichting van het ontstane gat. De deksel is om de bout heeft geponst. Het is de vraag of dit het gaat houden. Misschien moet ik er nog iets van een klem achter de bout plaatsen om de bout er niet uit te laten vallen.
http://img146.imagevenue.com/img.php?image=87085_PICT0193_122_956lo.JP GU ziet: een probleem. Ik wilde de thermostaat van de 500 kiezen om de radiator van de 500, de enige die ik heb eraan te kunnen hangen. Maar, dit gaat niet zo. Of ik moet een andere slang bedenken.
Heeft iemand nog een 650 radiator over voor dit projectje?
De beugel linksboven gaat natuurlijk ook niet passen onder het 500 frame. Hier moet ik ook nog wat voor bedenken.
Suggesties zijn welkom.
lang leve de rat-bike!
(ofwel: als het maar functioneert)