Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

cx-E voorvork in cx-C

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 juni 2007 11:54 
ik heb klauwen en schijven van een cx-e maar die passen niet in combinatie in mijn cx500c want dan gaan de klauwen niet over de schijven omdat de bevestiging op de voorvork schijknbaar anders is.

mijn vraag: past een complete cx-e voorvork met kroonplaten in een cx500-c?? zo ja, heeft iemand er een voor me (wil evt ruilen, heb 2 cx-en in onderdelen liggen, exclusief blok, dus als je iets wilt zeg het maar)

groeten chris, die graag cx-e voorgedeelte op zijn cx-c wil hebben
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 11 juni 2007 19:37 | Aangepast door: coenox 
Da's grappig. Van het weekend in Vechta had ik met iemand (ik weet al niet eens met wie) het over hetzelfde. Ik dacht dat het Theo was. Enniewee, hij dacht dat Emiel dat een keer had gedaan. Maar zeker weten doen we dat dus niet.

<knip>

Ja. Ik heb het gevonden, Onder Techniek -> metamorfose zie je iets staan over de 650 caferacer van Emile. Het betreft een CX500 A met een blok uit een 650 E. De voorvork komt ook uit de E, Emiel schrijft:

'De complete voorvork van een 650 (en dus ook die van een 500E) past zondermeer in het frame van een 500. Je hebt meteen een dikkere vork (37 i.p.v. 35 mm) en ook de betere remmen van de latere types. De stuuraanslag moet wel worden aangepast door deze met M4-boutjes te verhogen.'

Aangezien het frame van de Custom hetzelfde is, is het antwoord dus 'ja'.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 juni 2007 09:44 
Nog een tip, je kan ook een silverwing voorpoten set monteren. Let op wielen moeten vaak ook mee of je moet verloop bussen gaan maken voor de remschijfen.
Dus denk daar even over na.

Ik rij namelijk zelf de blauwe druif met silverwing poten en voor wiel. Ik heb wel de remklauwen en schijven van de cx gebruikt.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 juni 2007 11:45 
en die GL poten hebben wel dezelfde diameter als mijn poten??
dus kan zo over??

alvast bedankt, chris
ex-cx, huidige cb1300A

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cx-E voorvork in cx-C

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven