Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

knarsen en piepen als hij warm is

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 juni 2007 11:25 
hoi
ik heb een probleem, ik heb een eind gereden vandaag en na een tijdje snelweg, 5e versnelling, 95km/h begon hij een beetje te knarsen, dit hoorde ik toen ik langzamer ging rijden.
toen ik daara weer ging rijden was het over, maar een tijdje erna was het er weer

ik heb in stilstand op de middenbok mijn achterwiel gedraaid en liep soepel en mijn voorwiel ook, zou dit mij cardan kunnen zijn, 600km geleden is er nieuwe olie ingekomen en is nog ingevet, moet ik opnieuw de vetspuit erop zette?? Of is dit de ventilator zoals ik al eerder heb gelezen, want als ik uitrol piept hij,. maar als ik in stilstand sta en ik geef gas dan hoor ik niks...

mvg chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver edward
Gast 
#2 | Geplaatst: 18 juni 2007 15:55 
Je fan moet je ook horen als je stationair draait, die draait automatisch mee. Dus die is het niet.

Tja, verders kan het bij een CX vanalles zijn. Er zijn mesne die zich pas zorgen gaan maken als ze geen bijgeluiden meer horen. Maar geknars en gepiep valt misschien niet onder die categorie.

Ik zou op het eerste gezicht zeggen: je nokkenasketting. Kwestie van spannen, maar hoe? Dat hangt af van het type blok.

En anders? Kennelijk zit 't 'm in de aandrijving, omdat je stationair niets hoort. Zet 'm op de bok eens in de versnelling en laat het achterwiel draaien. Zo kom je er mogelijk achter waar het geluid vandaan komt. Er zit namelijk een heleboel motor tussen je cardan en je fan ;-)

Succes!
Edward

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 juni 2007 16:03 
ja ik heb hem al op de bok in versnellimg laten draaien, maar toen hoorde ik niks, het is heel raar, want stationair hoor ik niks, zou het dan ook nokkenasketting kunnen zijn, als ik stationair niks hoor??
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver edward
Gast 
#4 | Geplaatst: 18 juni 2007 16:27 
Nee, die zou je ook moeten horen als je stationair draait. Volgens mij. Iemand nog een idee?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 juni 2007 17:05 
Iemand nog een idee?

Edward, misschien is het een vuiltje in de carb? Of heeft de olie zich nog niet gezet?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver evers
Gast 
#6 | Geplaatst: 18 juni 2007 17:06 
hoi chris het schiet niet op zo he net het rijbewijs en nou al CX problemen kijk maar eens bij het cardan of de steekas mischien is JE KRUISJE DROOG gr piet nijmegen
piethonda@msn.com

Schrijver puk
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 juni 2007 17:53 
Er is met het knarsen in Vechta een prijs gewonnen door de hardst piepende silverwing, edward , dat moest je weten, en komt hoogst waarschijnlijk van je achtervering , wip maar eens op je motorfiets en luister , .
Als het dit is dienen de scharnierpunten van de prolink gesmeerd te worden
greets puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 juni 2007 18:56 
Ik ben het met Puk eens. Ik denk dat je de prolink constructie uit elkaar moet halen en opnieuw invetten. Geen leuk werk maar doe het maar zo snel mogeljik anders worden je problemen nog erger.

Wouter
(Die enige tijd met krakende prolink heeft doorgereden en nu grote problemen heeft om het uitelkaar te krijgen)
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 18 juni 2007 19:12 
Zover ik weet heeft een 500 custom GEEN prolink achtervering. Het knarsen kan wel van je achterbrug vandaan komen, maar ook van de kruiskoppeling van je cardanas (zoals Piet al zei) Misschien (nog)een keer een afspraak met Joost maken?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 18 juni 2007 20:29 | Aangepast door: ouwe_jan 
Nou ik wist niet op wat voor CX
Chris rijdt zo doende geen antwoord op zijn problemen
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 18 juni 2007 21:32 
CM, klinkt niet helemaal hetzelfde maar :

ik heb me een tijdje geleden ook blauw gezocht naar een piepje dat alleen rijdend te horen was. Oorzaak bleek uiteindelijk een net iets te ver uitstekend moertje op de bevestiging van de veerpoot op de cardan. Dat wreef bij inveren net tegen de uitlaat aan. Nou heb je de cardan ook los gehad blijkbaar, dus ?

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 19 juni 2007 10:19 
ok ik zal er (dit weekend ofzo) even naar kijken en alle boutjes en dingetjes en veren nalopen, en de cardan opnieuw invetten, en dan hoop ik erachter gekomen te zijn wat het is en het verholpen te hebben.

Daarna begint het poetsen!!

mvg chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 19 juni 2007 10:46 
Kijk eens naar je achter rem, die is 600 kilometer geleden los geweest.
Is deze rem bij monteren gecentreerd?
Dit doe je door de achterem in te trappen en dan pas de moer van de achterweil as vast te draaien. Nu kan het zo maar zijn dat een van de rem schoenen iets aan loopt. Hier door kan deze warm worden en nog meer uit zetten. Als alles koud is is het weer over.
Tip, draai moer achterwiel as weer los en trap de rem in. Draai de moer weer vast en je achterem is gecentreerd.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver edward
Gast 
#14 | Geplaatst: 19 juni 2007 13:32 
Weer wat geleerd!!

Edward (die Floris af en toe erg grappig vindt)

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 knarsen en piepen als hij warm is

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven