Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

licht piepen van de voorrem

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 juni 2007 08:20 
hallo Allemaal afgelopen weekend heb ik een paar 100km gereden in de regen (ja dat doet het wel eens in nederland )en als ik dan rem dan ontstijgt er een lichte piep uit de voorrem , natuurlijk rem je wat voorzichtiger met een nat wegdek dus rem je rustiger als normaal
denk dat dat de reden van het piepen is (of is er iets anders waar ik naar moet kijken )

gr Arnold

Schrijver edward
Gast 
#2 | Geplaatst: 25 juni 2007 08:49 
Je hebt twee opties:
- of er zit lucht of onvoldonde remvloeistof in je remsysteem, waardoor de remcilinders onvoldoende terugdeinzen.
- of je remcilinders zijn zodanig geoxideerd, dat de terugloop wordt bemoeilijkt.

Knijp eens een paar keer flink in je remhandel (remdruk opbouwen). Loopt ie daarna weer vrij? Dan moet je hooguit je remsysteem ontluchten/bijvullen.
Blijft ie aannlopen? Dan moet je je remklauwen demonteren en je remcilinders (voorzichtig) schoonmaken. Was mijn eerste CX-klus en het viel als beginnend sleutelaar erg mee. Gewoon nauwgezet de tips uit het handboek volgen en meteen alle losse onderdelen (rubbers, o-ringen) vervangen.

Succes,
Edward

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 juni 2007 09:53 
Hallo Edward

Als ik normaal met droog weer rem hoor ik niets
en als ik wat doorknijp remt hij ook goed
op het moment dat ik de rem loslaat is hij ook gelijk weer vrij
misschien heb ik het niet duidelijk genoeg verwoord
het viel mij alleen op dat in de regen er een lichte piep onstaat

gr Arnold

Schrijver edward
Gast 
#4 | Geplaatst: 25 juni 2007 11:17 
Tja, daar heb ik even geen verklaring voor... Misschien loopt ie altijd wel lichtjes aan, maar hoor je het wannneer ie nat wordt, ofzo??

Ik geef dit stokje gaarne over aan andere deskundigen...

Groet,
Edward

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 juni 2007 12:58 
Nou de antwoord komt nu ,bij regen val sproeit het water van onder je spatbord op je rem en er komen ook zand en vuiligheid mee en dat veroorzaakt het piepen
Er word ook altijd gezegd bij regen voorzichtig remmen,dat is voor de remplaat droog en het vuil er tussen uit gaat,maar af en toe blijft er wel eens een kiezeltje plakken op de rem blok en van daar piepen
Een spreek wordt van mij is,je hoort als je remt dan piepen ze en anders niet [dus dan rem je niet dan hoor je niets ]
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 juni 2007 13:55 
Piepen ?

Alleen als ik rem. Ergens heb ik gelezen/gehoord dat het (in mijn geval) te maken heeft met niet meer optimale remblokken. En nee, de blokjes zijn nog lang niet zo ver afgesleten dat de markering niet meer zichtbaar is. Verglazing ? Weer zo'n term die ik wel eens heb gehoord. Geen idee.
Hij remt. Goed zelfs, hard, als ik het nodig heb. Een piepje maak ik me maar matig zorgen over. Pas als het remmen zelf minder wordt, dan ga ik me direct heftig zorgen maken.
Maar remblokjes staan wel op het lijstje als "niet te lang meer uitstellen, want beter één keer te veel vervangen, als één keer te weinig vervangen"

Harmony,
Hans.
( piepende remmen remmen het best ?)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Lemmy
Gast 
#7 | Geplaatst: 27 juni 2007 23:26 
Geen zorgen over maken. Piepende remmen is normaal als ze nat zijn (spuit je remtrommel maar eens flink nat: wedden dat je achterrem dan ook gaat piepen?

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 licht piepen van de voorrem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven