Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Koppeling slaat vast boven de 7000 toeren?

 
Schrijver twelloruud
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 juni 2007 16:33 
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn koppeling.
Als ik meer als 7000 toeren draai dan werkt mijn koppeling niet meer.
Maar als ik beneneden de 7000 blijf is er niets aan de hand.
Als ik op de snelweg boven de 7000 toeren kom dan slaat de koppeling vast, en kan ik deze niet meer in knijpen.
Wie weet raad???

Met vriendelijke groet Ruud

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 juni 2007 16:56 
Klinkt mij niet bekend in de oren. Daar ik aanneem dat je in Twello woont, is het misschien een optie om eens bij de Fa. Gaartman, aan de Molenstraat 98 7321 BG Apeldoorn, om raad te vragen. Deze oud-Honda dealer van de oude stempel, weet vast wel raad ( 055-3666788 ).

Suc6, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 juni 2007 20:12 
Ja wij wachten met spanning wat een CX weer een gekke
klacht heeft ,je weet maar nooit wat dat nu kan wezen
ouwe-jan die wacht wat de oorzaak is
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 juni 2007 20:33 
Centrale moer van de koppelingsnaaf (ja, die moeilijke) beetje los soms ?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Ray
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 juni 2007 20:38 
Ruud,

Koppling slipt, wordt heet , drukgroep zet uit en beweegt dan heel moeilijk!
Hebbie wel de goeie olie in je blok????

Groeten
Ray ( die benieuwd is wat de anderen hiervan vinden??)

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 juni 2007 21:19 
wat mij in het verhaal een beetje vreemd overkomt is het volgende
Als je gewoon een beetje doortrek (sportief rijden) kom je ook boven de 7000 toeren voor je overschakel heb je er dan ook last van of is het pas als je voor langere tijd boven de 7000 toeren rijd ???

Schrijver twelloruud
Gast 
#7 | Geplaatst: 27 juni 2007 00:17 
Hallo, als ik met mijn CX weg rijd ook al is hij koud en ik maak meer toeren als 7000 dan slaat hij vast.
Hij staat nu op een carpoolstrook, want ik kwam van de snelweg af en wilde terug schakelen maar niets, ik heb de kopelingskabel kapot getrokken!!!!!!!!
Wat is er mis mee??
Gr Ruud

Schrijver Hans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 27 juni 2007 09:27 | Aangepast door: Hans 
Het lijkt er op alsof de koppelingskorf is ingeslagen.
Alleen de relatie met het toerental kan ik niet helemaal plaatsen. Misschien dat dan de centrifugaalkrachten zodanig werken dat de platen/lamellen zich tov de korf verplaatsen en de zaak gaat vast zitten.
Mogelijk ook dat de centrale moer waarmee de koppeling zit bevestigd niet echt vast meer zit. Dat is die rare moer die je met een speciale (zelf te maken) dopsleutel moet vastdraaien.
Remedie: demontage koppeling (is simpel) en de zaak schoonmaken/ bijvijlen/vastzetten.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver twelloruud
Gast 
#9 | Geplaatst: 27 juni 2007 11:55 
Beste Hans,

Ik ga vanavond de koppeling demonteren en kijk wel wat er aan de hand is.
Jullie horen nog wat het is geweest.
Ik moet alleen nog even zoeken naar die zelf gemaakte dopsleutel.

Gr.Ruud

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 27 juni 2007 12:35 
Ik val af
en vijl het eraf
want aankomen gaat vlugger als bijvijlen
Ruud wij horen of zien wel wat de oorzaak was
ouwe-jan die niet zo op de letters moet leten
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver udent

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 27 juni 2007 22:07 
WAT HANS SCHREEF, WOU IK OOK NOTEREN, MAAR ZO BESPAARD HET VEEL GETIK.
kORF EN DRAGER ZIJN WAARSCHIJNLIJK INGESLAGEN, NOKKEN ZITTEN BIJ HOGE TOEREN VAST IN DE GROEVEN.

GR THEO.
theo cx ds

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 28 juni 2007 17:43 
@Theo, je capslock toets staat aan!
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 29 juni 2007 09:55 
nou ik weet het niet ,maar dan moet de koppeling het, bij alle toeren vast zitten?????
we wachten af als de koppeling gesloopt is wie weet heeft de CX motoren weer een leuke storing er bij gevonden
ouwe-jan
het is vandaag de 29 ste Juni 2007
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver twelloruud
Gast 
#14 | Geplaatst: 29 juni 2007 13:04 
Hallo,

Ik zou nog even vertellen wat ik ben tegen gekomen achter het koppeling's deksel.
De speciale ringmoer zat nog 3 slagen vast.
Ik ben drukker geweest om de pijp met pennen te maken dan de demontage en montage.
Maar ik kan weer een stuk gereedschap aan mijn collectie toevoegen.

Heren, bedankt maar weer.

Gr. Ruud

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Koppeling slaat vast boven de 7000 toeren?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven