Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Kilometerteller(kabel)

Schrijver voorbijganger
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 juni 2007 22:06 
Mijn kilometer teller doet het niet meer ik denk aan de kabel maar als die het niet is wat zou het nog meer kunnen zijn?

Tips ervaringen zijn welkom

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 juni 2007 22:15 
Dezelfde ervaring had ik gistermiddag. Het ene moment rij ik nog 50 km/h en het volgende moment ligt de wijzer plat. Vervelend, want dan werkt ook de dagteller niet meer en moet ik gaan gokken wanneer de benzinetank leeg zal zijn. Daar heb ik geen zin in, dus vanavond ben ik naar de garage gereden. Met een slagschroevedraaier het vastgeroeste borgschroefje losgedraaid en de kabel losgekoppeld. Een platte schroevedraaier erin om te testen ... en jawel hoor: kabel gebroken. Gelukkig had ik nog een nieuwe op voorraad liggen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 28 juni 2007 22:25 
Het kan de meenemer in je voorwiel zijn, of de teller zelf, als het niet de kabel is, die is gebroken.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver voorbijganger
Gast 
#4 | Geplaatst: 28 juni 2007 22:25 
Borgschroefje is gangbaar heb ik al los gehad nog niet met schroevedraaier er in getest morgen ff.

Idd gokje wanneer de tank leeg is maar ook mijn snelheidsmeter doet het niet meer.

Schrijver Lemmy
Gast 
#5 | Geplaatst: 28 juni 2007 22:59 
Hoewel je er wat lastig bij kunt, kun je als de kabel verwijderd is een klein schroevendraaiertje in de km-teller drukken en ronddraaien. Als de naald meebeweegt weet je in ieder geval dat de teller zelf nog wel werkt.

Meest voor de hand liggende is idd de kabel.

Om de meenemer te testen moet het voorwiel los van de grond kunnen draaien. De kabel losdraaien van de meter en vervolgens het voorwiel een hengst geven. Je ziet dan vanzelf de kabel meedraaien (tenzij die stuk is natuurlijk ;) ).

Schrijver Albert
Gast 
#6 | Geplaatst: 29 juni 2007 08:53 
Ik heb eens geprobeerd hoe snel en motor rijdt als je een boormachine op de kabel zet, dat lag onder de 10km/h. Je moet dus heel hard aan de schroevendraaier draaien wil je je teller zien bewegen.

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 29 juni 2007 14:21 
@Albert, volgens mij klopt dat niet. De boormachine moet linksom draaien en dan kom je wel degelijk aan normale "snelheden" .
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Lemmy
Gast 
#8 | Geplaatst: 29 juni 2007 19:13 
Je hoeft niet snel te draaien; 1 snelle draaibeweging is in feite voldoende. Waar het omgaat is dat je de naald al dan niet ziet bewegen op dat moment. Beweegt de naald, dan is de teller oke.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#9 | Geplaatst: 30 juni 2007 10:54 
Dank voor alle tips etc
Ik heb dus eerst gekeken of de meenemer draaide bij het wiel en toen ik zag dat ie dat niet deed de oorzaak achterhaald.
Het was de gever in het wiel dus.
dat is een ring die was te ver weg (te plat) om de meenemer aan te kunnen drijven ik heb hem met een schroeverdraaier wat omhoog gehaald (bol gemaakt) en mijn km worden weer geteld en mijn snelheid weer aangegeven.

Rijd toch iets prettiger rond.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kilometerteller(kabel)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven