Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Startmotor draait zwaar bij een warme motor

Schrijver gberg2
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 juni 2007 20:21 | Aangepast door: gberg2 
Hallo,

vanmiddag mijn CX opgehaald, na het tanken onderweg wilde hij echter via de startmotor niet meer starten. De startmotor draaide het blok ik denk 1 of een halve slag rond en verders niets. (stroom genoeg in de accu) Na de motor aangeduwd te hebben en thuis het blok af laten koelen lukte het wel weer met de startmotor? iemand een idee?

Gerard.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 30 juni 2007 20:46 
Hallo Gerard, ik denk dat je startmotor vervuild is. Startmotor demonteren en met een stukje staalwol de collector schoonmaken kan zinvol zijn. Bekijk gelijk de toestand van de koolborstels. Vergeet niet eerst je accu los te koppelen. (ivm gevaar op een flinke stroomstoot . )
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver gompie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 juli 2007 00:58 
monteer een kickstarter...
Dirk (die ook nog een slinger heeft...)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver gberg2
Gast 
#4 | Geplaatst: 1 juli 2007 20:57 | Aangepast door: gberg2 
ik monteer een duwvrouw :)

Werkt ook wel eens (als ze zin heeft)

Zal van de week de startmotor demonteren , en een schoonmaakbeurt geven.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 juli 2007 08:54 
controleer je accu, deze kan een te hoge spanning heben gehad waardoor er belletjes op de platen van de accu zitten. Dit verminderd de capaciteit van de accu.
Wij silverwing rijders hebben er ook last van, laat staan de 650 blokken. Ook zij hebben met een overvolle accu start problemen.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Startmotor draait zwaar bij een warme motor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven