heel vreemd dit,,, Alle tips hierboven zijn juist en toch rijden jullie 1 op 11.5.
Dat is bijna niet te doen voor een cx. Een gl650 krijgt bij een verbruik van 1 op 13/14 problemen met de hoge toeren tallen. (oorzaak vestopte luchtfilter) Een cx zou al problemen moet krijgen met ongeveer 1 op 15.
Deze getallen zijn alleen haalbaar als je er ongeveer 190 kilometer per uur mee rijd en zeer vors optrekt. Wat kan het dan wel zijn.
Ik kwam er achter dat mijn cx de neiging heeft om leeg te lopen terwijl hij stil stond. Als de fiets buiten staat merk je er niks van, zeker als je benzine hebt die snel verdamp. Dan als de fiets vol in de zon staat, die we de laatste tijd al niet hebben, gaat het verbruik ook omhoog. Maar dat is nog geen antwoord op jouw vraag.
Belangrijk is te weten of de bougies licht bruin zijn bijna grijs. Zwart mag wel maar moet dan wel heel ligte kool laag zijn. Hoe verkrijg je die. Simpel. Ga rijden op de snel weg en houd een mooi snelheid van 140 aan. Stop bij de pomp en draai eerst de bougies er uit. Controleer of deze zwart zijn, zo ja dan is het fout. Ze moeten wit tot bruin zijn. Ietsjes zwart mag maar niet verkoold dik zwart geroete bougies. Is dat wel het geval dat ze diep zwart zijn, dan is het naar alle waarrschijnlijk heid toch de carbarateur. Zijn ze wit tot licht bruin dan is het puur lekage van brand stof en of verdamping.
Wat ik nog niet heb gezien zijn zaken zoals kromgetrokken vlotters. Als dit het geval is krijg de motor veels te veel beziene wat weer terug is te vinden aan de bougies. Dan kan men voor de test altijd nog rijden zonder filter. Het verbruik zo dan echt wel 1 op 20 moeten worden.
Dus het is nog even zoeken.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html