goed beginnen bij het begin.
Olie, het is sae 10. Je kan dikker doen maar de voor fork word dan zeer stug.
Ik doe van een kwart van de totaal aan olie er bij van de dikte 10/w40 motorolie.
Dus heb je 100 cc sae 10 olie dan doe ik er nog 25 cc motor olie bij. extra dus.
Dit geeft een kleiner luchtkamer boven in de veer poot. Als deze lucht kamer kleiner wordt gemaakt door het inveren zal de druk sneller doen toe nemen. Dus meer olie zorgt voor een progessief veer gedrag.
Dan de veer zelf. Je kan met een busje dat op de veer past de veer druk doen verhogen. Busje is in de regel ongeveer 2 cm lang. Dus zoek een buisje dat in jouw voor poot past en snij er 2 cm af en leg dat boven op de veer.
Dan monteren.
Ik gebruik een t sleutel en bij hogere druk montage's gebruik ik een lucht sleutel. De truuk is om tijdens het draaien de boel aan te drukken.
Dus laat de steek sleutel achter wege.
Gebruik voor demontage een lucht sleutel om de inbus bout onder uit de veer poot te krijgen. Want met een inbus sleutel wil het binnen werk wel eenn mee draaien.
Nouw hier laat ik het bij.
Groetjes marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html