Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Inhouden (joepie)

Schrijver JosvanR
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 juli 2007 23:19 
Mensen even een tip: inhouden en sputteren is een probleem waar de gemiddelde CX-er op enig moment wel eens mee te maken krijgt. Vaak wordt gedacht aan de stator (is ook wel zo) maar ik had al een eeuwigheid ellende met mijn zwarte woon-werk cx, die -vooral bij warme motor- inhield. Toen het van de week te gortig werd ben ik alles weer eens gaan nakijken: stator: goed, spannigsregelaar etc goed, nieuwe bougies. Uiteindelijk kwam ik bij het luchtfilter uit. Dat was zwaar vervuild. Dit vervangen en hij loopt als nooit tevoren!

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 juli 2007 00:08 
Zo simpel kan het soms zijn! Kleppenstellen doet vaak ook wonderen. Vergeet dan niet de distributieketting (oudere modellen), remvloeistof etc. etc.

Tot ziens, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 juli 2007 08:38 | Aangepast door: ouwe_jan 
Iedereen rijd met een auto deze krijgt af en toe een kleine of een grote beurt ,weet u nog na hoeveel kilometers of maanden dat dat moet gebeuren ???????
Zo is dat ook met onze Honda CX en GL motoren
Floris heeft voor ons daar een check lijst voor gemaakt
gebruik deze en je zult nooit meer voor verrassingen staan
Ouwe_Jan
Techniek- Hulpmiddelen- Onderhoudschema- Printversie
Ik hoop dat iedereen dat doet en daarna nog veel plezier van zijn of haar motor heeft
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 juli 2007 08:43 
Het luchtfilter moet je iedere 12.000 km vervangen. Als dat op tijd gebeurt dan kan het je nooit overkomen dat je een zwaar vervuild luchtfilter aantreft. Die checklist die OJ bedoelt staat hier.

Bezuinig nooit op periodiek onderhoud!!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver JosvanR
Gast 
#5 | Geplaatst: 4 juli 2007 11:18 
doe ik ook niet, ik vergeet alleen af en toe wat! Elke 12.000 kilometer? Ik denk dat-ie er bij mij wel zo'n 60-70 k in heeft gezeten! Daarbij komt nog dat het blokje het aardig voor de kiezen heeft gekregen en nog steeds krijgt, zodat er flink wat olie in het luchtfilterhuis drijft (wat ik dan ook weer regelmatig (vergeet) af te tappen.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 juli 2007 19:06 
Was dat niet aan het verbruik te merken dan neem aan dat hij geen 1 op 20 meer liep, moet benzine aangezogen hebben in olaats van lucht

Schrijver JosvanR
Gast 
#7 | Geplaatst: 4 juli 2007 22:14 
pas de laatste weken begon-ie inderdaad wat meer te verbruiken maar meer dan 1 op 15 kan het nooit geweest zijn.

Schrijver Jerry
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 juli 2007 21:38 
Mijn CX 500, startte prima en reed goed, zolang ie koud was.
Daarna begon het gelazer, inhouden, stotteren en niet trekken en er dan ineens als een scheet vandoor gaan !!
Eerst de bougies de schuld gegeven, maar niets aan te zien; zijn ook echt nog niet zo oud.
Bougedoppen doorgemeten, moeten 5-8 K.Ohm zijn. Links was 18K.Ohm,
dus vervangen. Stotteren bleef. Bobines nagemeten, lijken in orde, maar de aansluitingen aan de hoogspannings zijde zijn verdroogd en inge-scheurd. Vervangen door een paar beter uitziende types. Veel verbetering, maar nog steeds, (wel minder) inhouden.
Links en rechts de zuigertjes, met gas naalden van de carburateurs omgewisseld, dekseltjes wel op dezelfde plek gelaten.
Nu loopt ie weer als een zonnetje !!!

Groetjes, Jerry

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Inhouden (joepie)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven