Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

stoppen bij 15 km/h

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 juli 2007 12:37 | Aangepast door: cmtheman 
hoi
mijn cx rijdt op zich wel lekker en trekt wel goed enzo, maar trekt het hardst na de 5000 toeren (net als 2-takt dat hij in zijn powerband komt)
ook rijdt hij op top maar 150 (bij 8000 toeren), is dit normaal en waar zou dit aan kunnen liggen als dit niet normaal is???

groeten chris (die soms wel hard wil gaan)
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 juli 2007 13:30 | Aangepast door: Johan de Vries 
Alhoewel van de CX gezegd en gemerkt wordt dat er ook in de lagere toeren goed vermogen wordt afgegeven (om lekker te kunnen tuffen) kun je in de technische specificaties zien dat bij het CX 500 motorblok het maximum koppel gerealiseerd wordt bij de 7000 omw/min. Op zijn Hollands gezegd: hier heeft het blok de grootste trekkracht.

Het klopt dus dat de motor boven de 5000 toeren echt aan het werk gaat.
Een top van 150 is wat magertjes; volgens de brochure kan een Custom 170 km/uur, nooit echt geprobeerd maar ben wel eens in de buurt geweest.

Wat andere typen aankunnen weten anderen vast wel.

Johan (die graag over provinciale weggetjes toert)
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver beussie
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 juli 2007 13:44 
Met de CX650E ben ik ooit naar de 180kmh/u geweest en met de turbo naar de 200 maar ik kan je verzekeren dat rijdt niet lekker (volgens mij kunnen beide motoren sneller)plus dat je ten alle tijde er rekening mee moet houden dat de CX al een oudere motorfiets is en die kun je als je alles heel wilt houden beter NIET tot z`n maximum belasten dus 150 is voor dit type motor hard zat en anders kan je beter zo`n moderne buikschuiver nemen die pas bij 11000 toeren z`n vermogen afgeeft

Beussie die ook wel eens wat harder gaat dan een rollator

Schrijver gompie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 juli 2007 14:02 
Logisch... Je snor waait voor je ogen!
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 5 juli 2007 16:35 
Chris, in theorie kan een CX blok 10.000 toeren draaien. Als jou blok niet boven de 8000 uitkomt, kan dat met van alles te maken hebben. BV hoe is je compressie, hoeveel km's heeft het blok al gedraaid, staan de kleppen goed gesteld, is de carburatie goed?. En ook nog zit er een scherm op je motor, hoeveel spanning zit er in de banden, lopen alle wiellagers nog soepel, lopen de remmen vrij?
Veel factoren die van invloed kunnen zijn dus. (ben er vast nog een paar vergeten)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 juli 2007 21:05 
Hoi Chris,

Die van mij (500 uit '78) komt redelijk makkelijk op de 150 km daarna heb ik echt een lange baan nodig om de 160 te halen, iets daar boven gaat ook nog wel maar meer wil die niet. Wat ik wil zeggen is: vanaf 150 versneld hij maar erg langzaam.....

Heb je de standaard onderhouds werkzaamheden verricht? filters en boven genoemde zaken??

Groet Erik

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 6 juli 2007 11:28 
Na ruim 250.000 km loopt mijn woon-werk CX nog redelijk vlot 170 km op de teller.
Zo'n 10 jaar geleden kwam hij nog makkelijk en vlot op 190 op de teller.
Maar ja, ik maak met dat ding dan ook wel heel veel kilometers. Ik pleeg ook pas onderhoud op het moment dat ik merk dat de motor daaraan toe is. Wel elke 7500 km nieuwe olie + filter en elke 2 jaar de koelvloeistof verversen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 6 juli 2007 22:56 
er is wel onderhoud gepleegd, onlangs zijn de kleppen gesteld, nieuwe olie en filter erin, nieuwe benzine filter, cardanolie erin en vetspuit erop, banden OK en remmen lopen niet aan, carbs zijn gesynchroniseerd en luchtfilter moet ik nakijken

mvg chris
ex-cx, huidige cb1300A

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 stoppen bij 15 km/h

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven