Erik,
De Rakker staat op de middenbok. Vanmiddag, na een paar dagen stilstaan en en met de prettige temperatuur van een grada of 20, startte hij goed : maar geen choke, want dat gaat niet lukken. Dan wil hij echt niet.
Maar de truc om 'm weer aan de praat te krijgen is eigenlijk simpel : verwijder de rechter bougie, die overigens lichtgrijs is en niet nat na de eerste drie pogingen, blaas er even over, blaas even in de cilinder, en als de bougie weer op z'n plaats zit, start 'ie
Vraag Coen en Lieke maar. Coen hielp me vandaag op weg in Woerden, waar na een tankstop de Rakker niet meer wilde starten. Bougies waren nu niet nat, recht lichtgrijs, links meer zwart. Bougies weer plaatsen, draaien.
Uurtje later, na een koffiepauze in Linschoten: start niet. Bougie rechts eruit, schoongemaakt, weer erin en hups, gewoon weer draaien.
Coen, je bougie sleutel komt via "de Haan" weer naar je toe. En ik zei het al : hij slaat niet meer af als 'ie eenmaal even loopt.
Wat is er aan de hand? Iets met de compressie, lekke klepdeksels, valse lucht langs de scheurtjes in de inlaatrubbers ?
Of is het gewoon dat 'ie aandacht wil ?
Harmony,
Hans.
( die het ook niet helemaal snapt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken