Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Carmo electronics

Schrijver Frans
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 juli 2007 16:37 
Heeft iemand ervaring met een dynamo van Carmo electronics? Ik wil er een bestellen maar de draadboom moet zelf gesoldeerd worden hoor ik net, en eerlijk gezegd zie ik dat niet zo zitten. Tenzij ik dus nu goede berichten hoor. Dus als iemand daar ervaring mee heeft hoor ik dat graag.

Zijn er misschien meerdere leveranciers of alternatieven? Liefst op korte termijn. (Ik heb al weken een ruildynamo bij Sevior liggen maar daar komt totaal geen schot in. Ik raad dat bij deze dus zeker af)

Frans

Schrijver beussie
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 juli 2007 17:57 
volgens mij maakt het solderen van de draadboom van de dyn. niet veel uit tov. het demonteren en monteren van het achterdeksel (als het tenminste de stekker aan de draadboom is)
mvg. Beussie

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 juli 2007 20:15 
Frans heeft gelijk, het is een losse dynamo. Je moet de alu opnemers die om het fliegwiel zitten over zetten. Dat wordt er bedoeld met de draad boom. Dus kabels en stekkers van de oude dynamo worden hergebruikt.

Dus alleen de stator wordt vernieuwd. Ik heb het al vele malen toe gepast. Het is goed te doen. Niet de kabels klemmen maar solderen is mijn tip. Daarnaast moet je wel overwogen de oude kabel boom door knippen want anders kom je met de nieuwe stator niet uit.
Kijk goed waar de laasen moeten komen. Knip je het geheel te kort af kan monteren meoilijk worden.
Het wijst zich vanzelf.
Daarnaast moet je de draad kleuren wel terug kunnen vinden want je moet drie gele draden overzetten en daarna de andere kleuren. Wit groen en blauw. Je moet dus een multie meter hebben om alles goed na te meten of je goed zit.

Maar het werk wel.
Het is ook een stator die niet bedoelt was voor de CX, maar het werk wel. Het is dus de G47 dynamo.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes marco.,
tel 0321 312336
vliegersveld 37
8256 GN.
Sorry voor de schrijf fouten,,, ik ben tamelijk moe.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver jost

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 juli 2007 22:27 
Hoi Frans,
Ben van plan over een week een stator te halen in Helmond. Als je tot die tijd kunt wachten.....
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Frans
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 juli 2007 10:12 
Hoi mensen bedankt voor de reacties.

Joost, bedankt voor het aanbod. Ik twijfel nog even, mocht ik tegen die tijd toch besluiten dan laat ik 't je weten.

Frans

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Carmo electronics

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven