Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

vlotteroverloopbuisje lekt

Schrijver MIOB
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 juli 2007 16:56 
Ik heb eindeloos problemen gehad metb mijn carburateurs: Er bleef er 1 overstromen, zonder reden. Ik ben er nu achter wat het is: het koperen/messing buisje dat in het vlotterbakje omhoogsteeks is een beetje gespleten en lekt.

Valt daar wta aan te doen? Is deze te vervangen door een ander exemplaar? Ik heb een setje reservecarburateurs liggen, maar jammergenoeg zijn van beide de vlotterbakjes kapot.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#2 | Geplaatst: 6 juli 2007 17:45 
Koop op marktpklaats bij jou in de buurt voor weinig een paar andere carbs.

Schrijver beussie
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 juli 2007 17:58 
je kunt als het het koperen pijpje is het goedkoopste middel pakken nl SOLDEREN.
mvg. Beussie

Schrijver MIOB
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 juli 2007 18:36 
Ik he gedacht aan solderen, maar hoe voorkom ik dat het buisje daarmee helemaal verstopt raakt?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 juli 2007 20:10 
Ach als je in de buurt bent kan je altijd nog even een vlotterbakje bij me op halen voor nop. Als dat het enige is, ik heb ze nog wel.
Marco becker
vliegers veld 37
8256 GN
Biddinghuizen
Tel 0321 312336
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver beussie
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 juli 2007 22:41 
even improviseren zoek een los boortje van ongeveer dezefde diameter als het koperen buisje en steek die er in kan je als die vastzit altijd nog de boormachine er op zetten.
Beussie.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 juli 2007 00:29 
Heb ik zelf pas ok gehad, en ook de carbs 3x los gehad voordat ik erachter was ! Opgelost met een bakje uit de rommel voorraad, waarbij wel bleek dat bakjes die er verschillend uitzien toch kunnen passen. Solderen heb ik niet eens geprobeerd, te diep om er goed bij te komen.

Waarschijnlijk heb ik er nog wel eentje liggen (voor nop), email zonodig even, maar ik heb geen idee of ze allemaal onderling uitwisselbaar zijn. Er zijn veel types carburateur en de verschillen zijn (voor mij) onduidelijk.

gr,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MIOB
Gast 
#8 | Geplaatst: 7 juli 2007 08:22 
Bedankt voor alle reacties. Biddinghuizen is niet echt om de hoek voor mij en ook lasti met het OV te bereiken denk ik? Maar ik zou sowieos graga een keer komen kijken. Bedankt voor het aanbod!

Mag ik vragen waar je woont Frans? en tevens ook bedanken voor het aanbod natuurlijk.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 juli 2007 08:41 
Nou Marco Becker hier kan je je best doen om deze cx rijder een vlotter kamer te geven uit eindelijk woont hij in de buurt en anders kan hij er wel twee van mij krijgen ,
Maar dan moet hij wel even naar Wieringerwerf komen
Allemaal de groeten van Ouwe_Jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver gompie

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 7 juli 2007 19:35 | Aangepast door: gompie 
Hoor ik nog iemand een bod van "drie" doen...???

Eenmaal, andermaal ...!
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 7 juli 2007 21:03 
ik woon in Nijkerk, voor details even links bij de naam klikken.

Overigens, als je zeker weet dat de vlotternaald goed werkt, kan je als noodmaatregel even het overloopslangetje zo afhangen dat het uiteinde hoger dan de carburateur zit, dan loopt de benzine er gewoon niet uit.

Wat voor type CX/carburateur heb je eigenlijk ?

gr.

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MIOB
Gast 
#12 | Geplaatst: 7 juli 2007 22:37 
Ik heb vandaag eerst de yamaha afgemaakt, daarmee bij Floris (heel erg ebdankt nog!) een zadel opgehaald en vervolgens de CX gedaan.

Ik weet zeker dat het vlotter goed staat, ik hebd eafstelling gecontrolleerd en even een schroefje in de overloopslang gedraaid zodat hij niet meer lekte. Hij loopt ècht heel erg mooi nu, ik ben heel aangenaam verast.

Het is trouwens een Z (denk ik), het vlotter is iig verstelbaar. Van de B die ik samen met iemand anders heb is het vlotter niet verstekbaar.

Ik zou graag gebruik maken van je aanbod om zo'n bakje op te halen in Nijkerk, dat is toch wel een stuk dichterbij voor mij. Ik stuur morgen even een mailtje.

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 7 juli 2007 23:08 
is het noet mogelijk om er een stukje slang omheen te plaatsen als (nood) oplossing?

geen idee of er ruimte is en of je een slangetje kan vinden wat past maar wie weet lukt het

Groet Erik

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 vlotteroverloopbuisje lekt

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven