De mechanical seal bestaat uit 2 delen die bij elkaar horen.
Dat betekent dat je altijd beide samen moet vervangen.
Het is inderdaad zo dat het gedeelte dat in het blok zit het moeilijkst te plaatsen is. Daar heb je een speciale drukbus voor nodig die draagt op de rand van de seal. Doe je dat niet dan beschadig je de rand of perst hem er scheef in. In beide gevallen zal er lekkage zijn.
Als een bestaande seal lekt dan kun je dat in zeker 90% van de gevallen verhelpen door het vervangen van de koelvloeistiof.
Misschien dat de motor vlak daarna nog even lekt, maar dat stopt vanzelf.
Eigenlijk pas als de rubberen kraag is versleten/vergaan/gescheurd moet je de seal vervangen.
Zoals jij allen het buitenste deel van de seal hebt vervangen/gemonteerd is vragen om moeilijkheden. Juist bij dit component is het noodzakelijk de benodigde delen van de dealer te betrekken en zeker, zoals Floris ook al uitdrukkelijk opmerkte, het juiste koperen ringetje nieuw te monteren. Ook de dopmoer op de nokkenas moet eigenlijk worden vervangen. Die heeft ook een afsluitende functie en kan dus NIET worden vervangen door een normale moer.
Heb je wel weer de dopmoer gebruikt ????
This posting has been generated with 100% recycled electrons.