Het tuutje waar de benzine uitloopt is een extra ontluchting bovenin de vlotterkamer, en als de carburateurs wat schever staan dan anders kan ik me voorstellen dat daar benzine uitkomt voordat het uit de overloop via het bakje loopt.
Maar de vlotternaald zelf komt misschienook wat schever te staan en zou kunnen blijven hangen. Tik eens met een hamersteel of zo tegen de carburateur(s) wanneer de boel overloopt, vooral als het gebeurt bij een eerst "lege" carb. Gaat 't dan over, kijk dan eens naar slijtsporen op de zitting van de vlotternaald en punt waar de naald op de vlotter staat en dat de boel nergens blijft haken. Overigens willen carburateurs met dat probleem ook wel eens
dicht blijven hangen.
Ooit een Suzuki gehad met dat probleem, vandaar.
succes,
Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰