Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Carburateurs overstromen waar het niet hoort

 
Schrijver MIOB
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 juli 2007 10:19 | Aangepast door: MIOB 
Ik ben bezig met twee CX-en. één is mild verbouwd, bijna af en een beetje caferacerachtig, de andere is stevig aangepakt en wordt een 'chopper'. Met die laatste hebben we een probleem. We hebben de carburateurs héél grondig (sonisch) gereinigd. Hij loopt nu goed opzich, aleen de carburateurs blijven lekken. Het rare is: ze doen het niet altijd en ze lekken niet uit de overloopslang.

De benzine komt uit een tuutje spuiten wat aan de binnenkant van de carburateurs zit en/of stroomt richting luchtfilter (de motor is aan de achterkant verlaagd).

We hebben gekeken of het vlotter blijft hangen, maar dat is volgens mij niet zo en dan nog zouden ze moeten lekken uit het slangetje dat onder de carburateurs bungelt. Het vlotter is trouwens van het 'type B' en dus niet verstelbaar.

Heeft iemand tips?

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 juli 2007 11:25 
Waarschijnlijk een lekke(nde) vlotternaaldafdichting.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 juli 2007 19:12 
heb je de vlotterhoogte gecontroleerd? vogens mij staat het benzine pijl in de carburateur bakjes te hoog.

sucses, groet Erik

Schrijver MIOB
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 juli 2007 20:24 
@ Hans: Naar gekeken en vervangen door reserve-exemplaren > geen effect. Zou hij dan ook niet uit de overloop moeten gaan lekker?

@ Erikcx: Nee, die valt niet te controlleren. Dit type heeft ene vaste afstelling die niet bij te stellen is. De vlotterdrijvers zijn van bruikn plastik en het lipje dat je normaal bij moet buigen om de hoogte af te stellen is van hetzelfde plastik gemaakt en niet te buigen

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 juli 2007 20:36 
ik had laatst hetzelfde probleem: vlotters waren ok.
Wat was het nu? een lekkende benzine-aanvoer/verbindingsbuis tussen linker en rechter carb. Waarschijnlijk tgv verdroogde, niet meer sluitende o-ringetjes?

k.
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver MIOB
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 juli 2007 20:45 
Nee, dat is het niet. Die Oringen heb ik sowieos vervangen en hij lekt niet uit dat buisje maar hoger. Als hij dara zou lekke zou hij ook niet richtinh luchtfilter kunnen lekken.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 juli 2007 22:34 
Michiel, je schrijft dat je de motor aan de achterkant verlaagd hebt. Kan dat de oorzaak van het lekken zijn? De carbs staan nu immers meer schuin achterover geheld.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MIOB
Gast 
#8 | Geplaatst: 11 juli 2007 22:39 
daar heb je opzich een sterk punt mee, niet aan gedacht. We hebben achter de schokbrekers van een Suzuki Savage geplaatst, die zijn meen ik een centimeter of 27 lang.

Zou et dan een optie zijn andere vlotterdrijvers te plaansen die wel afstelbaar zijn en die iets lager af te stellen?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 11 juli 2007 23:00 | Aangepast door: brinkcx 
Het tuutje waar de benzine uitloopt is een extra ontluchting bovenin de vlotterkamer, en als de carburateurs wat schever staan dan anders kan ik me voorstellen dat daar benzine uitkomt voordat het uit de overloop via het bakje loopt.

Maar de vlotternaald zelf komt misschienook wat schever te staan en zou kunnen blijven hangen. Tik eens met een hamersteel of zo tegen de carburateur(s) wanneer de boel overloopt, vooral als het gebeurt bij een eerst "lege" carb. Gaat 't dan over, kijk dan eens naar slijtsporen op de zitting van de vlotternaald en punt waar de naald op de vlotter staat en dat de boel nergens blijft haken. Overigens willen carburateurs met dat probleem ook wel eens dicht blijven hangen.

Ooit een Suzuki gehad met dat probleem, vandaar.

succes,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Frans
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 juli 2007 08:48 
Michiel,

Als dat de oorzaak is zou je de voorpoten iets kunnen laten zakken zodat de motor weer recht staat.

Frans

Schrijver MIOB
Gast 
#11 | Geplaatst: 12 juli 2007 10:37 
Ik had hier een reactie geplaatst, maar die staat er nu niet meer?!?

Anyway: geweldig idee Frans, zo'n simpele oplossing! Dat si echt zo gebeurd, kunnen we meteen zien of dat dan ook de oorzaak is.

Optisch valt de verlaging trouwens aardig mee:


Schrijver Frans
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 15 juli 2007 22:26 
Michiel,

Dat ziet er veelbelovend uit! Kun je me tzt meer foto's en beschrijving van de ombouw sturen? Leuk voor de showroom!

Is het gelukt met de carbs?

Frans

Schrijver MIOB
Gast 
#13 | Geplaatst: 16 juli 2007 09:26 
Hallo Frans. Dat komt nog, beloofd. Ik heb even al mij tijd gestoken in het afmaken van de andere cx, dat is min of meer gelukt (ik mis nog 3 knippers en ik moet nog wat moois op de tellers verzinnen) en daarmee testgereden (rijdt gaaf!!) dit weekend. ipv rustig een klein rondje meteen 160 km ;)






Schrijver Frans
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 16 juli 2007 09:48 | Aangepast door: Frans 
Hee Michiel,

Mooi! Mooi uitlaatsysteem ook. Spaakwielen zouden hier mooi bij passen..Hier staan ook enkele leuke tussen


Frans

Schrijver MIOB
Gast 
#15 | Geplaatst: 16 juli 2007 10:35 
Hallo Frans,

Bedankt voor de link.
Spaakwielen zouden zeker moois taan, maar ik heb begrepen dat dta nogal lastig is op een cx en alles moet echt LOW budget (we zijn student), dus dat zit er niet in vrees ik.

UItlaatsysteem is zeker mooi, zat erop toen we hem kochten. Het originele (min de bochten) heb ik er ook nog bij. Beetje afhankelijk van het geluid en hoe lekker alles loopt welk systeem erop gaat/blijft.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Carburateurs overstromen waar het niet hoort

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 2 [ Ron, jappiedv ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven