Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Isabel leeft nog :)

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver techsolo
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 juli 2007 12:57 
Goed hier zijn de vorderingen van mijn cx restauratie project nog steeds te vinden.
URL
En gisteren heb ik de kader geheel ontmanteld. Nu heb ik tijd en ga ik proberen voor eind augustus alles af te krijgen.

Voorlopig heb ik nood aan...
iemand die kan verchroomen.
Een cooler + cooler kap.
Ideën voor een mooier dashboard met traanplaten ofzo.
Een origineel zadel(eventueel ruilen voor mijn verlaagd zadel).
Heel misschien een heel frame van een A/B/Z
en dan valbeugels.
Polier tips zijn ook altijd welkom :)

Verder staat mijn mengsel waarschijnlijk wat te arm aangezien de uitlaatgangen blauw waren en de bougies er nogal gemarteld uitzagen.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 17 juli 2007 13:19 | Aangepast door: MAST 
Kijk hier voor tips over het polijsten. Een adres voor verchromen in Belgie: cromage voorpoels

En valbeugels heb ik hier gezien.
Verder kan ik je niet helpen.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver techsolo
Gast 
#3 | Geplaatst: 17 juli 2007 13:45 
ok bedankt die mannen van voorspoels weet ik ongeveer wel zijn. Das niet zover en die valbeugels zien er ook wel netjes uit. De cursus had ik al gevonden. Moet binnenkort is zien of ik al niet aan dat blok kan beginnen nu dat zo schoon op dat karretje staat.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 juli 2007 15:33 
blauwe uitlaten? kan zijn omdat die imitatie zijn die ik op de foto zag. Origineel zijn ze dubbelwandig. Die worden niet blauw.
Dus het kan maar zo zijn dat het nog wel redelijk staat. Je praat immers over slechte bougies, dus kijk of je sproeiers schoon zijn.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver techsolo
Gast 
#5 | Geplaatst: 17 juli 2007 17:32 
de bougies waren gebarsten en er zat een witte laag op dus ik dacht toch direct aan een te arm mengsel.

Schrijver lainke
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 juli 2007 23:39 | Aangepast door: lainke 
ik heb nog een kader staan van een A uit 79 met papieren,
moest ge geinteresseerd zijn kan je het komen halen
woon te Machelen bij Vilvoorde
Bel maar 0476/500.634

alain

Schrijver techsolo
Gast 
#7 | Geplaatst: 21 juli 2007 01:15 
ja hoor :) maar eerst effe horen wat ze zeggen van de vorige? denk jij dat het haalbaar is om dat frame nummer over te zetten? heb nu geen moto nimmer :( ben aangereden. hopelijk krijg ik genoeg centjes om een andere te zoeken zodat ik snel weer kan rijden. Want een daai haard zoals ik vind het maar niks om zijn dagelijkse kms met het openbare vervoer te moeten doen

Schrijver Floris
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 21 juli 2007 09:34 | Aangepast door: Floris 
denk jij dat het haalbaar is om dat frame nummer over te zetten?

Het is wettelijk verboden om een ander framenummer aan te brengen. Bovendien is je motor niet meer verzekerd als je dat doet. En daar kun je een heleboel ellende mee veroorzaken, dus laat het alsjeblieft uit je hoofd om met framenummers te knoeien.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver techsolo
Gast 
#9 | Geplaatst: 21 juli 2007 11:23 
ach ik weet het maar hoe reeel is de kans dat ze daar achter komen. En dan nog moest het niet zo'n kinderachtige wetgeving zijn he dan moest ik dat niet doen. Ik rij ondertussen 10 000 km met de motor. Regen, sneeuw, ijzel, accidenten... Ik heb alles al gehad. En toch moet ik nog 2 jaar met brommers rond rijden. Terwijl er maloten van 21 zonder moeite op een vmax mogen stappen. Die kader herstellen wou ik echt wel doen maar als mijn bevriendende metaalbewerker zegt dat het hopeloos is wat doe ik dan? Ik heb op deze moment geen motor nimmer. En ik vindt dat om eerlijk te zijn kut! en ik weiger om een auto te nemen. ik ben niet kwaad hoor, gewoon teleurgesteld

Schrijver Floris
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 21 juli 2007 11:45 
Ik zie het probleem niet.
Je koopt het frame van Alain (compleet met Belgische papieren) en je zet alle onderdelen van Isabel over. Het ouwe frame gooi je weg en klaar ben je.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver techsolo
Gast 
#11 | Geplaatst: 21 juli 2007 15:57 | Aangepast door: techsolo 
dat de papieren van alain over 35kw spreken en het blok van isabel er maar 25 produceert en ik mag maar 25kW hebben anders krijg ik die motor nooit verzekerd. Anders was het simpel. En een frame als honda het uberhaupt wilt doen laten 'terugtunen' kost minstens 250euro

Aan Alain; hoe zit dat frame nummer opdat frame? is dat ingeslagen of een plaatje met poprevetten?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 21 juli 2007 16:05 
Ah nu snap ik het. Isabel is 'n CX400.

Tja die frames zijn inderdaad zeldzaam. Ze zijn destijds door Honda geleverd in Frankrijk, misschien dat je daar je geluk kunt beproeven. In Nederland ken ik alleen CX/GL-en die via eigen import het land zijn binnengekomen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver techsolo
Gast 
#13 | Geplaatst: 21 juli 2007 17:10 
awel ja maar dat ik een 400 blok op een 500 kader monteer is voor de verzekering echt geen probleem 't is dat die kader en bijhorende papieren van een veel te hoog vermogen spreken om die moto door mij verzekerd te krijgen

Schrijver Floris
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 21 juli 2007 21:36 
Waar precies is het frame doorgerot? Heb je foto's?

Ik heb een CX400 frame te koop gevonden in Frankrijk (Bretagne) maar dat is nogal ver weg en bovendien moet je dat frame dan importeren en een gelijkvormigheidsattest aanvragen. Niet de makkelijkste oplossing ...
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver techsolo
Gast 
#15 | Geplaatst: 21 juli 2007 21:45 
jup maar dit frame was in nederland terug getuned. mag max 25kW op de papieren staan. frame is rot aan uitlaatophanging en achter brug zit vol roestschilfers mja die foto's die op het net staan zijn de enigste die ik heb. http://www.techsolo.be/cx

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Isabel leeft nog :)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 2 [ jappiedv, Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven