Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

remleidingen: kna het ook zonder splitter/verdeler

 
Schrijver MIOB
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 juli 2007 16:38 
Waarom heeft Honda voor de CX zo'n verdeler gebruikt? Is het ook mogelijk om gewoon een dubbele banjobout te pakken en twee leidingen rechtsreeks naar de remklauwen te laten gaan?

Dat scheelt een hoop geld als je staalomvlochten leidingen wilt...

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 juli 2007 16:55 
Ja hoor, dat kan. Heb je alleen 2 lange leidingen vanaf de rempomp naar de beide remklauwen. Waarschijnlijk niet goedkoper.

Leidingen pas laten maken i.p.v. kant en klaar, is ook een optie. Is wat goedkoper. Ik heb de 3 leidingen inkl. de benodigde afdichtringen voor €135,- gekocht.

Leidingen kopen bij een motorsloop, b.v. www.woesthoff.nl , kan ook een optie zijn.

Suc6, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver MIOB
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 juli 2007 17:28 
Ik begreepo dat verruit het duurste aan remleidngen de te monteren banjo's zijn. Met 2 leidingen spaar je er daar 2 van uit en je hoeft niet eens zo gek meer leiding te hebben.


Waarom heeft Honda dan dat potje ertussengedaan?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 juli 2007 18:31 
Waarom heeft Honda dan dat potje ertussengedaan?

Goede vraag. Ik denk omdat een enkele remleiding zich makkelijker achter het dashboard laat wegwerken dan een dubbele leiding.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 juli 2007 19:50 
Zoals Honda dat gedaan heeft zijn de twee rem units rechts en links 2 comunicerende vaten geworden waardoor de druk op elke remunit even groot is als dus alles in orde is zal de remdruk op beide schijven exact gelijk zijn
als je een langere en een kortere remleiding bevestig aan je rempomp of als er in een leiding meerbochten zitten waardoor de olie meer weerstand ondervind kan dat resulteren in verschillende remkrachten op de cilinders
Dit is allemaal teoretisch en er moet vanuit worden gegaan dat alles tip top in orde is
Volgens mij is dat de reden van het verdeelblok

gr Arnold

Schrijver Johnnoo
Gast 
#6 | Geplaatst: 19 juli 2007 08:12 
Kan je niet een lange leiding naar bijvoorbeeld je rechterklauw doen
daar dan een dubbelle banjobout en vandaar een kort stukkie naar de linkerklauw

Volgens mij is het drukverschil te verwaarlozen zolang alles goed ontlucht is

Schrijver Bikermouse
Gast 
#7 | Geplaatst: 19 juli 2007 09:50 
Dat zou in principe ook moeten werken, volgens mij heeft de kawasaki z1000 dat ook. Je hebt dan alleen wel een remleiding over je voorspatbord lopen. Ik vind dat zelf niet mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk!

Joost

Schrijver HansD
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 juli 2007 13:40 
Bij een willekeurige motoport zaak krijg je voor je CX 3 stalen remleidingen van het merk Hel -Engels merk- met zwarte kunstof eromheen -je kan ook andere kleuren kiezen- inclusief RVS banjo's en afdichtringen voor ongeveer 100 Euro. Ik heb deze zelf vier maanden geleden gekocht en ze werken prima en passen heel mooi op de CX.

gr Hans

Schrijver MIOB
Gast 
#9 | Geplaatst: 19 juli 2007 23:22 
dank voor de tip hansD


Probleem is dat ik met twee verschillende rempompen (CX en CBR) de remhendel niet hard krijg. Hoe hard is deze bij jullie? Kunnen jullie hem tegen het stuur trekken?

Ik haal de maximale remvertraging gewoon helemaal niet volgens mij, misschien dta dta voor een gedeelte in de leidingen zit, maar vast niet helemaal.

Schrijver Bikermouse
Gast 
#10 | Geplaatst: 20 juli 2007 08:56 
Ik heb dat zelf ook gehad en na het monteren van stalen remleidingen was het (na héél goed ontluchten) weg.

Ik kreeg toen ook de tip van een monteur dat als ik thuis kwam, flink mn remhendel moest "oppompen" en daarna met een tie-wrap zo strak mogelijk aan mn stuur vast maken en zo een nachtje te laten staan.

De volgende ochtend je remhendel goed beethouden, tie-wrap doorknippen en met beleid je remhendel op laten komen.

Dit is een trucje om de laatste luchtbelletjes uit je leidingen te krijgen.

Bij mij werkte het perfect, ik kreeg met geen mogelijkheid meer m'n remhendel tegen mn handvat :).

Ohja die monteur zei ook dat het alleen werkt bij stalen remleidingen, omdat die niet kunnen uitzetten in tegenstelling tot rubberen leidingen.

Een heel verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt (iemand anders mag ook wel) ;)

Joost

Schrijver HansD
Gast 
#11 | Geplaatst: 20 juli 2007 12:28 
Als reactie op het laatste bericht van MIOB:

Wellicht dat ook het inwendige van de hoofdremcylinder aan vervanging toe is. Denk er aan dat ook voor het remsysteem geldt dat dit systeem maar zo goed is als de zwakste schakel. Vaak is na montage van stalen remleidingen juist het pompje van de hoofdremcylinder de zwakste schakel geworden. Ik zou zelf, als ik dan toch het remsysteem moet aflaten om de leidingen te vervangen ook nog de remcylinders nakijken, in het bijzonder de staat van de zuigers en natuurlijk de rubbers hieromheen. Het zal zich zeker lonen om het remsysteem als geheel weer tip-top in orde te maken en dit is natuurlijk ook goed voor je eigen veiligheid en dus hoe prettig jij je voelt op je motor.

gr Hans

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 remleidingen: kna het ook zonder splitter/verdeler

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 2 [ Ron, jappiedv ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven