Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Nieuwe voorband

Schrijver voorbijganger
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 juli 2007 13:49 
Ik heb vanochtend een nieuwe band om laten leggen bij Zwart motoren www.zwartmotoren.nl in Burgum. Kosten me 71,50 euro incl (de)monteren, ventiel en balanceren, ook de velg werd gereinigd alvorens de nieuwe band erop kwam. Het merk is Shinko en word door Continental in Nederland geimporteerd. Het is wel een japanse band. De metzeler lasertec die drop zat vond ik maar nix, was inmiddels tot op 1mmm kaal gereden, dat wel.
Op het moment ligt er een Cheng Shin achterband op daar ben ik minder over te spreken, maar ik slijt hem wel eerst af.

Ik heb goede ervaringen met dit merk (Shinko) opgedaan toen ik deze als achterband op de Tr 1 heb laten leggen.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 juli 2007 14:42 
In 2004 heeft Motorrad een bandentest gedaan met de CX500 als testfiets.
Ik kies zelf altijd voor de BT45 van Bridgestone, alhoewel ze nogal snel slijten. Toen ik de Smurf kocht zaten er Avond Roadrunners op. Die zijn helaas nog niet op maar ik ga die krengen eraf gooien, want met nat weer over de tramrails in Amsterdam is iedere keer opnieuw een onaangename ervaring.

URL
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#3 | Geplaatst: 29 juli 2007 08:44 
nou floris,

ik heb er avon onder liggen en ik heb er geen problemen mee, ook niet in de regen? en ik hoop/denk dat ze wel aarig wat kilometers meegaan, want dat deden ze ook onder mijn vorige goldwing...

maar als je ze eraf haalt en weggooit, dan mag je ze wel naar hoogerheide gooien (dan slijt ik ze wel verder af?)

groetjes werner
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver MIOB
Gast 
#4 | Geplaatst: 29 juli 2007 09:28 
Ik heb er conmtinentals op zitten, geen idee welk type, maar de griup (alleen met droog getest zover) is uitstekend.

Maar ik wil graag Floris ondersteunen. Ik heb hele slechte ervaringen met Avon, wel niet op de cx, maar wel op de Yamaha. Mijn Avon achterband ging héél snel achteruit na aankoop, geen enkele grip in de regen dwong mij om rotondes echt stapvoets te nemen en tot overmaat van ramp nbleek hij begonnen te zijn met van links naar rechts open te scheuren. De band was nog niet eens voor 1/3e versleten, nooit een cent gezien.

Ik zou dat merk links laten liggen.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#5 | Geplaatst: 29 juli 2007 10:06 
Ik heb geen ervaring met Avons, vroeger en dan heb ik het over 17 jaar en meer geleden reed ik altijd Continental of metzler. Maar de huidige metzlers bevallen me niet. Tot nu toe heb ik steeds BT 45 laten monteren op zowel de BMW als de CX als de yamaha . Tot ik dan afgelopen april een Shinko onder de Tr1 heb laten zetten en nu dus onder de CX.

Ik vind het fijne banden om te rijden droog(in de regen weet ik nog niet en de levensduur kan ik ook nog niks over zeggen.)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 juli 2007 09:11 
Een van mijn CX-en heeft ook van die Tjap Tjoy banden. Vreeeeeselijk om mee te rijden (lijkt wel of de wiellagers zijn versleten zo instabiel voelt het aan).
Voor mij ook altijd de BT 45 en inderdaad m.n. de achterband slijt best wel snel (is kaal na zo'n 8000 km).
Maar wel een sublieme wegligging ook bij nat weer, en sneeuw.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#7 | Geplaatst: 30 juli 2007 10:32 
Nou ik kan je zeggen dat die Shinko (gister mee in de regen gereden) lekker plakt op de weg ook in de regen dus, een mooie ronding hebben (daar hou ik van) dan kun je als een scherp mes door de bochten).

De discussie over welke band goed is voor welk type motor word haast op elk forum wel gevoerd en waar de een zweert bij zijn BT 45 rijden ze bij de ander voor geen meter. Ik bedoel te zeggen "smaken verschillen."

En hou de goede kant boven de de juiste kant onder dan gaat het goed.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 juli 2007 21:43 
Ik rijd al 5 jaar op Shinko banden, aangeraden door mijn motorman en heb laatst een nieuwe Shinko er op moeten leggen, omdat de vorige na 18000 km niet meer vertrouwd naar Engeland kon rijden. (De nieuwe is er ook niet geweest, omdat het blok vast liep, maar daar kon Shinko niets aan doen). Nu vakantieklaar voor Spanje.

Groeten van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Dinges
Gast 
#9 | Geplaatst: 31 juli 2007 22:33 
Heb zelf juist weer goede ervaringen met Avon onder mijn vroegere GTR en daar reed ik ALTIJD mee naar mijn werk, zomer/winter, weer/geen weer. Maar wat voorbijganger al zegt, smaken verschillen, vooral bij banden.
Heb op de ratwing achter een Cheng Shin, zat er bij de koop nieuw op, is me ook aangeraden ze weg te gooien maar is nog niet versleten dus zonde. Bij regen ff rustiger aan (altijd wel wijs) en alleen bij extreem plat leggen voelt hij niet helemaal vertrouwd.
De voorste heb ik wel weg gegooid, begon al te glijden bij de geur van regen. Heb hem vervangen door een Maxis, wou eigenlijk een Avon maar dat werd me door Ruud van Roukama afgeraden en moet zeggen, bevalt me prima! Je hoort verschillende verhalen over die dingen maar ik rij er lekker mee moet ik zeggen, goed gevoel over de voorkant, zelfs met een lekke voorvork en ingezakte veren.
Denk dat ik de vork maar zo laat, ga nu meestal al voor een hoofdrol in Wegmisbruikers, laat staan met goede vering.

Groetjes Dinges (nee ik ben geen reclame voor de moderne motorrijder, ik weet het)

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Nieuwe voorband

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 2 [ jappiedv, Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven