Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

remmen ontluchten

 
Schrijver yvan
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 aug. 2007 12:28 
Ik heb de remmen van mijn CX volledig gereviseerd en werd geconfronteerd met het bekende probleem: ontluchten.

Dankzij de ervaringen van verschillende CX-vrienden op de website, heb ik, na het ontluchten van de remcylinders, de blijkbaar beproefde methode van het "oppompen" van de remmen gevolgd door het verankeren van de remhendel uitgetest.

En ja hoor HET WERKT, nachtje laten staan en het "sponsig" gevoel is volledig verdwenen.

Toch handig die website van de CX-club.

Yvan

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 aug. 2007 19:32 
Namens de club, bedank voor je reactie, die mensen die dit ook proberen en het werk niet, kijk dan naar de leidingen zelf, deze zijn dan sponzig omdat ze uit zetten. Kun je voelen met omsloten hand.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 aug. 2007 20:02 
Marco je bedoelt zeker de leden of heb ik het mis
ouwe-jan
P/s wat is een omsloten hand ik doe het met mijn vingers!
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver HenkvdBosch
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 aug. 2007 10:04 
Een tijdje terug heb ik ook mijn remmen gereviseerd en de remmen doen het nu weer zoals het zou moeten. Ik vraag me echter af wat het verankeren van de remhendel voor nut heeft, wat levert het op en wat is het precies? NB Ik kon het niet terugvinden in het Forum.
Henk

Schrijver yvan
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 aug. 2007 17:12 
Henk,

Het heeft volgens mij alles te maken met de constructie van de hoofdremcylinder.

Als je het tankje voor de remvloeistof er af haalt zie een klein gaatje dat ervoor moet zorgen dat de remolie toegang krijgt tot de leidingen. Probeer eens met de remhandle niet ingedrukt met een tandenstoker en dat gaatje te prutsen... het zal je niet lukken. Nijp nu de remhandle in en je zal merken dat het gaatje vrijkomt.

Als de doorgang voor de remolie open staat betekent dat ook dat eventuele lucht die zich in de lagergelegen leidingen zou opgehoopt hebben, vrije weg naar boven krijgt.

Ik heb ondervonden dat het stationair laten draaien van de motor tijdens het "verankeren" van de remhandle de luchtbelletjes versneld doet stijgen.

Alles wel beschouwd had Honda de constructie van de voorrem bij onze geliefde CX-en wel iets onderhoudsvrendelijker kunnen bedenken!

Yvan

Schrijver janreb
Gast 
#6 | Geplaatst: 19 aug. 2007 20:11 
De verklaring:

Het een nacht laten overstaan met ingetrokken remhandel heb ik vaak toegepast en altijd met succes op mijn CX maar ik heb hetzelfde probleem met mijn R80.
Het ligt aan de lucht. Door druk uit te oefenen druk je de lucht samen en worden de belletjes kleiner waardoor ze gemakkelijker kunnen opstijgen door de dunne remleidingen.
Dan blijven ze wellicht nog hangen vlak onder de zuiger van de hoofdremcilinder want die is ingedrukt en sluit de de verbinding met rservoir af. Dus remhandel ontspannen en stuur in de optimale stand zetten zodat de lucht naar het reservoir kan opstijgen. Tikken tegen de handel of ook een lopende motor zal een en ander versnellen.

Schrijver Rinse
Gast 
#7 | Geplaatst: 26 mei 2010 11:18 
Nu heb ik dit geprobeerd via een ontluchtingsinfuus zeg maar. Maak wel even een fotootje van wat voor infuus ik heb gemaakt. MAar ik krijg gewoon geen druk als ik de remhendel inknijp zodra ik 1 van de remmen afdop bij de remverdeler krijg ik gelijk druk. Waar kan dit aan liggen? remverdeler kaduuk?

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 remmen ontluchten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven