Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

lekkende tankdop

Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 aug. 2007 12:37 
Mijn tankdop lekt omdat het afsluitrubber verrot is. Ik rij de hele tijd met benzinedamp onder m'n neus en daar wil ik vanaf. De tank + dop zijn niet origineel CX en niet meer leverbaar, dus moet ik iets anders.

Ik heb al zitten klooien met zelfvulcaniserende tape maar dat spul lost op en komt daardoor in de tank terecht, geen succes dus. Wat ik zoek is een afdichtingskit of vloeibaar rubber die benzinebestendig is. Ik weet dat Viton die eigenschap heeft, maar dat is niet in tubes verkrijgbaar. Ook siliconenkit voldoet niet want dat hecht matig aan de metalen dop. Hylomar (vloeibare pakking) gaat ook niet lukken want dat blijft zacht. Het materiaal dat ik zoek moet dus in een tube zitten, goed aan metaal hechten, benzinebestendig zijn en net zoals rubber een beetje taai uitharden.

Wie weet een oplossing? Over 2 weken ga ik met deze motor op vakantie en voor die tijd moet ik het gefikst hebben. Bij voorbaat dank, mede namens de Dromedaris.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 aug. 2007 14:15 
een nieuwe tankdop wellicht?? (heb er wel liggen, voor a en z type)
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 aug. 2007 15:09 
Niet origineel CX, en niet meer leverbaar...
Je maakt het wel moeilijk hoor.

Mijn idee is : zelf malken. Rubber matje, van de juiste dikte, scherp mes, (of gatenzaag ??) en dan opppassen voor je vingers...

Harmony,
Hans.
( dol op ongewone oplossingen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 aug. 2007 16:28 
Vrachtwagen binnenband??

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 aug. 2007 16:43 | Aangepast door: ouwe_jan 
Lengte + breedte +dikte
ga dan even zoeken voor jou
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 aug. 2007 22:43 
Floris,

als je geen geschikt materiaal kunt vinden om de "originele" tankdop weer in orde te krijgen, zou je eens kunnen kijken naar de nood-doppen die bij benzine stations verkocht worden. Er is een soort die helemaal van een elastische kunstof gemaakt is - benzine bestendig veronderstel ik. Misschien kan je die gewoon gebruiken of er een passende pakking uit snijden.

Of ze ook in drommedaris bruin/zwart leverbaar zijn weet ik niet.

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver edward
Gast 
#7 | Geplaatst: 15 aug. 2007 07:49 
Je hebt het over de Dromedaris, toch. Dan zou ik voor een rat-oplossing gaan. Gewoon een AlbertHein tasje en een elastiekje...

Schrijver JosvanR
Gast 
#8 | Geplaatst: 15 aug. 2007 22:56 
Kijk eens bij een bouwmarkt bij de loodgieterzooi. Toch altijd rubberen ringen in elk formaat te vinden??

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 lekkende tankdop

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Jeroentwisk ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven