Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Luchtfilterhuis

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 aug. 2007 17:58 | Aangepast door: Hansv 
Leuk woord voor galgje....

Maar nu ter zake.
Het LFH van de "blauwe engel" zit ongeveer 0.5 cm teveel naar achteren gemonteerd. Dit heeft o.a. tot gevolg dat
1- het luchtfilter moeilijk verwijderd/geplaats kan worden
2- de aansluiting met de carburateurs (vooral rechts) niet goed is

Ik heb zojuist geprobeerd om het geheel maar voren te krijgen, maar het lukt niet.
a- Wat moet er los?
b- Wat moet er anders?
c- Wat kan er fout zitten ?

Harmony,
Hans.
( die een Engel manieren moet leren )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver voorbijganger
Gast 
#2 | Geplaatst: 24 aug. 2007 18:42 
Hans vraag de vorige eigenaar of hij het misschien ooit los heeft gehad?
Als je weet wat hij er mee uitgesppokt heeft heb je misschien ook het antwoord op je vraag.

Groet van Ton

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 aug. 2007 19:19 
Ton,

Het is losgeweest, dat is vrij zeker. Vorige eigenaar zegt dat er vier/vijf jaar geleden een nieuwe dynamo (stator) in is gekomen. Kabels lagen verkeerd in het frame, etc. Ja, het heeft losgezeten. Vorige eigenaar heeft er minstens een half, maar waarschijnlijk langer amper naar omgekeken.

Ik heb ook tegelijk accu even gecontroleerd. In drie cellen veel te weinig, in de andere gewoon weinig accu-water-vloeistof spul, bijgevuld met reserve voorrraadje gedisteleerd water. Zuurgraad kan ik niet controleren.

Harmony,
Hans
( die rustig verder gaat met bijwerken )

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 sept. 2007 23:32 | Aangepast door: Hansv 
Even een update.

Eergisteren haalde ik, na wat informatie van Theo J., het zadel, en de CDI van de blauwe los. Toen was ook direct duidelijk waarom het luchtfilterhuis zo scheef zat. Het huis hing gewoon los in het frame. Het was niet mogelijk, zonder de hele achterkant te demonteren, om met een juiste bout het huis vast te zetten. Er werd daarom een lange bout los in de schroefopening geplaatst. Dat verhinderde in elk geval het naar achter wegzakken van het luchtfilterhuis. Samenvattend. het luchtfilterhuis zat gewoon los.

luchtfilterhuis

Harmony,
Hans.
( die blauw rijd, maar rood denkt )

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 sept. 2007 09:01 
Er is een dorpie hier dicht bij daar hebben ze het alleen maar over de blauwe en de rooien! Er zijn hele veetes tussen die blauwe en de rooien. Het dorpie staat op z'n kop als de blauwe en de rooien tegenover elkaar komen te staan. Dat dorpie heet Bunschoten-Spakenburg. Waar het om gaat is... voetballen.

Groet Erik ( die helemaal niet van voetbal houdt )
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 sept. 2007 15:42 
Zoals het er op de foto bijstaat belemmert het ook de luchtaanvoer aardig. Niet bevorderlijk voor het vermogen en het benzinegebruik.

gr.

Frans (die ook een voorkeur voor een rooie heeft)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Luchtfilterhuis

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven