Weer werk verricht aan mijn '650a'.
Toen ik na de waterpompseal en het aanpassen van de spruitstukken weer weg wilde rijden: witte damp uit de linker uitlaat en hoge temp.
Het zal wel de koppakking zijn dacht ik. Ik heb vandaag daarom de linker koppakking vernieuwd met een van de koppakkingen die ik nog van mijn pakkingset over had.
Na alles weer in elkaar: ratel. Kleppen gesteld: geen verschil. Ik zal toch niets op de zuiger hebben laten liggen? Stukje rondrijden, al een idee wat het kon zijn, voorzichtig niet teveel toeren makend. Nu is de tik er vanzelf uit.
Achteraf de oude en de nieuwe koppakking vergeleken: de nieuwe had een beetje nauwere zilveren binnenring. Aha, dacht ik, dan moet het een 500 pakking geweest zijn...
Hoe erg is dit? heeft iemand er ervaring mee? Kan het geen kwaad en geeft het alleen een fractie hogere compressie verhoudig?
Ik heb trouwens de ceramic seal volgens deze tip vervangen:
http://www.geocities.com/sheppola/cx500/mechseal.htmlTot nu toe: geen druppel. Hoop dat het zo blijft.
lang leve de rat-bike!
(ofwel: als het maar functioneert)