Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

500 koppakking op een 650...?

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 aug. 2007 19:08 
Weer werk verricht aan mijn '650a'.

Toen ik na de waterpompseal en het aanpassen van de spruitstukken weer weg wilde rijden: witte damp uit de linker uitlaat en hoge temp.
Het zal wel de koppakking zijn dacht ik. Ik heb vandaag daarom de linker koppakking vernieuwd met een van de koppakkingen die ik nog van mijn pakkingset over had.
Na alles weer in elkaar: ratel. Kleppen gesteld: geen verschil. Ik zal toch niets op de zuiger hebben laten liggen? Stukje rondrijden, al een idee wat het kon zijn, voorzichtig niet teveel toeren makend. Nu is de tik er vanzelf uit.
Achteraf de oude en de nieuwe koppakking vergeleken: de nieuwe had een beetje nauwere zilveren binnenring. Aha, dacht ik, dan moet het een 500 pakking geweest zijn...

Hoe erg is dit? heeft iemand er ervaring mee? Kan het geen kwaad en geeft het alleen een fractie hogere compressie verhoudig?

Ik heb trouwens de ceramic seal volgens deze tip vervangen:

http://www.geocities.com/sheppola/cx500/mechseal.html

Tot nu toe: geen druppel. Hoop dat het zo blijft.
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 aug. 2007 21:52 
de koppaking van een 500 heeft een kleindere middenlijn en van een 650 dus groter zou als ik jou was toch maar een goede koppaking monteren doe je dat niet de rekening kan dan wel eens heel duur uit vallen
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 500 koppakking op een 650...?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven