Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

uitwisselen motorblok

 
Schrijver simon
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 aug. 2007 20:14 
hallo vraagje zijn alle cx 500 blokken uit wissel baar
ik heb namelijk een cx 500 van 1978 waar van het blok versleten is ik kan namelijk een motorblok van een cx 500 custum krijgen past dit?vr gr simon

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 aug. 2007 20:20 
De 500 custom heeft gewoon hetzelfde blok dus dat past zonder problemen.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 aug. 2007 21:41 
Simon,

dikkezeug zal in de meeste gevallen gelijk hebben, maar er zijn C blokken met een andere ontsteking en dan kan je het niet zondermeer overzetten.
Past wel maar is elektrisch anders.

Vraag de verkoper/gever van het blok of het er eentje met CDI ontsteking is. Meestal zal dat zo zijn. Vergelijk eventueel het achterste deksel, dat moet er hetzelfde uitzien. De versie met transistor ontsteking (1982+) ipv de CDI die op je CX van 1978 zit ziet er aan de achterkant heel anders uit.

En hou even in de gaten dat een C radiateur iets anders is. Je kan 'm mee overzetten maar de kap van de '78 CX past er niet op. En je krijgt de dop er dan niet fatsoenlijk op/af omdat íe bijna klem zal zitten onder het frame bij het balhoofd. De "oortjes" van de dop afzagen (vooraf) schijnt wat te helpen.

succes,

Frans.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 aug. 2007 21:56 
ja ja Frans je weet er heel wat van maar deze onzin is wel het raarste wat ik nu lees OORTJES VAN DE DOP AFZAGEN
waar zit je .............
Ouwe_Jan die graag met zijn oren alles wilt horen
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver gompie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 aug. 2007 23:17 
Wees blij dat hij het niet over jouw oren heeft...! :)

Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver antonio
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 aug. 2007 09:16 
het is altijd wat met ouwe jan
denkt dat die alles weet maar rijdt wel levensgevaarlijk rond op de motor
je zal hem maar onder je motor krijgen als die voor je rijdt dan hebben wij een schuldgevoel
als frans er nou baat bij heeft gehad met het afzagen dan kan die dat toch ook aan de andere clubleden vertellen zonder weer afgekat te worden op de site ik heb het zelfde probleem gehad en heb het op de zelfde manier opgelost als frans gr antonio

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 aug. 2007 15:25 
IK KAT niemand af maar denk eerst na wat je doet
de lipjes af zaagen dan komt het koel systeem niet onder druk en de koeling werkt niet zo als het moet
Maar ja je kan beter met een glade band rijden dan dat je motor vast loopt
en dat je koelvloeistof verdampt
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver startweer
Gast 
#8 | Geplaatst: 27 aug. 2007 15:52 
Heren, zullen we proberen de toon aardig te houden op dit prikbord?

Persoonlijke aanvallen geven geen pas. Als je het met een tip van een forum lid niet eens bent, kun je dat vriendelijk mededelen. En een opmerking over de staat van iemands band is geheel niet ter zake doende, en bijna als beledigend te kwalificeren.

Veel plezier verder op dit forum!
Gea (moderator)

Schrijver beussie
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 27 aug. 2007 15:55 
Hi ik ben het dit keer met Gea helemaal eens.
mvg. Beussie.

Schrijver edward
Gast 
#10 | Geplaatst: 27 aug. 2007 18:47 
Sommige reakties zijn misschien wel komisch bedoeld. Maar soms kun je iemands humor niet helemaal peilen, waardoor het al snel serieus lijkt. Logisch dat je dan door andere prikbordgebruikers om de "oortjes" wordt geslagen. Tip: gebruik bij grappig bedoelde berichten de zogenaamde emoticons, dan kunnen we zien welk gezicht je bij een zinnetje trekt ;-)

Edward (die van misverstanden meestal rode "oortjes" krijgt)

Schrijver beussie
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 27 aug. 2007 21:32 
ipv een oplossing aan te dragen wordt er weer een sneer naar iemand gegeven die z`n leven lang in de techniek gezeten heeft want gebruik het gereedschap waar het voor gemaakt is en als je dan al NOODoplossingen gebruikt wil dat niet zeggen dat dit de trend van de evt. reparaties moet zijn want een noodoplossing moet in veel gevallen leiden naar een definitieve en goede reparatie want zoals eerder gezegd de Radiatordop dient om het kookpunt van de koelvloeistof te verhogen en dus een betere koeling te verkrijgen dus de oortjes afzagen is een NOODoplossing.
Ik weet niet hoe de desbetreffende radiator onder een custommodel vastzit dus op afstand valt er niets over te zeggen en heb ik nog geen oplossing bij de hand.
groeten Beussie

Schrijver MIOB
Gast 
#12 | Geplaatst: 27 aug. 2007 22:07 
toch even reageren, want dit intereseert mij.

Die oortjes, wordt daarmee niet gewoon simpelweg de twee uitsteekseltjes op de radiatiordop bedoelt die bedoeld zijn om grip te bieden voor het losdraaien? Deze zitten ene kwartslag verwijderd van de lipjes die de dop op zijn plaats houden op de radiator. Die lipjes, die hebben invloefd op het koelen, die oortjes niet. Het draait alleen wat lastiger los.

Of zie ik het nou helmaal fout?

Schrijver antonio
Gast 
#13 | Geplaatst: 27 aug. 2007 22:31 
helemaal goed die van mijn lekte niet ik heb er 5000 km mee gereden ik weet niet wat het probleem is
gr antonio

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 uitwisselen motorblok

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ Jeroentwisk ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven