Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Gestrand

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 aug. 2007 15:45 
Afgelopen zaterdag ben ik met de Dromedaris vertrokken voor een vakantie van 2 weken. De eerste grote stop was volgens planning in de Pyreneeen, om een paar dagen te logeren bij een vriend die hier woont. De laatste uren voordat ik aankwam begon de Dromedaris slechter te lopen, en een proefrit vanochtend strandde in een nabijgelegen dorp. Vanavond gaan we de fiets met een kar ophalen en morgen is het sleuteldag. Ik vermoed dat de restanten van een verrot tankdoprubber in de tank terecht zijn gekomen en dat de benzinetoevoer niet is wat het zou moeten zin. Om met Edward te spreken: er zit een vuiltje in de carb. Ik ben blij als het simpel opgelost kan worden, maar ik ben bang dat de tank uitgespoeld moet worden. Voorlopig ben ik dus nog niet klaar hier en kan ik niet door naar Spanje :-(
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Frans
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 aug. 2007 17:14 
Hee Floris,

Sterkte man! Hoop dat je snel weer rijdt.
(Troost je: er zijn slechtere omgevingen om met pech te komen staan.)

Fijne vakantie,
Frans

Schrijver startweer
Gast 
#3 | Geplaatst: 29 aug. 2007 17:24 
Oh, wat rot voor je! Ik hoop dat het meevalt, en dat je toch nog veel bergkilometers kunt maken.
(Ik vind Frans' troost wel mooi.....)

Gea

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 aug. 2007 17:43 
Flink balen, Floris.

Maar je kunt beter helverwege de vakantie gestrand woprden, als aan het begin. En Frans heeft denk ik wel gelijk.
Je boft toch maar. Sleutelen aan je CX met de Pyreneeen op de achtergrond. Dat is heel wat anders als m'n achtertuintje ;)

Harmony,
Hans.
( wenst floris, en zijn drommedaris, sterkte )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver edward
Gast 
#5 | Geplaatst: 29 aug. 2007 18:12 | Aangepast door: edward 
Ik denk inderdaad aan een vuiltje in je carb...

Schrijver gompie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 aug. 2007 19:00 
Beter geen vuiltje in de lucht dan een vuiltje in de carb.
Veel plezier en vooral veel sterkte met je tocht.
Ik zou een rondje rondom het SJK al een prestatie vinden op dát ding...
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 aug. 2007 19:03 
Sterkte en hopelijk verder pechvrije vakantie Floris !
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Jan
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 aug. 2007 19:46 
En nu maar hopen dat het vuil zich niet al gezet heeft.
Succes met de reparatie Floris, de Pyreneeen wachten wel.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 aug. 2007 19:55 
Floris, sterkte met de reparatie.
Ik zit nu in Zwitserland in Muri bij Bern.
Op de heenweg 2x een afslaan van de motor gehad, toen ik hem stilzette, gevolgd door een gigantisch rookgordijn. Even dacht ik: Het is gedaan met de pret. Gelukkig starrte hij toch weer normaal en de tweede keer hetzelfde. Ik denk aan een zelfontbranding door de hitte op het verkeerde moment, toen de uitlaatpoort openstond. Misschien is dit wel technische onzin, maar hij rijdt gelukkig nog steeds perfect.
Groetjes en een fijne vakantie verder van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Lemmy
Gast 
#10 | Geplaatst: 29 aug. 2007 20:44 
Een dromedaris in de Pyreneeën? Wist niet dat ze daar ook al voorkwamen.

Succes met de reparatie morgen. Ik hoop dat je het snel kunt herstellen, zodat je vakantieplannen niet (verder) in duigen vallen.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 29 aug. 2007 22:40 | Aangepast door: sieds 
He Henk wat een mooie technische uitleg, ik geloof er niks van.
Pas maar op dat ze je daar in Zwitserland niet van de weg halen, het is een erg schoon land en dan die rookgordijnen van jou..

Henk en Floris sterkte en ik hoop dat jullie veilig voor het volgende SJK terug zijn.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#12 | Geplaatst: 29 aug. 2007 23:39 
Hiervan krijg je volgens mij nou een Parijs-Dakar gevoel, of ik moet het mis hebben.
...... of een Camel, sorry Dromedaris Trophy,

Wel erg apart, dat jij toevallig moet stranden,

succes en ik mag hopen dat het vlot is opgelost.

groetjes Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 30 aug. 2007 10:23 
Floris dat is even schrikken de Drommedaris die stil valt oh oh als er maar weer leven en deze woestijn motor komt.
Maar in sjk had ik je wat aangeboden maar deze kan ik nu niet brengen en dat spijt mij zeer
Al het rubber had ik meteen vernieuwd dus je had er vele kilometers mee kunnen rijden
Maar je schrijft dat er rubber in je tank zit er is nog steeds niets uitgevonden omdat op een nomalen mannier er uit te halen dacht aan een magneet enkelt voor rubber maar dat bestaat nog niet.
Wel maak de tank leeg ,pak een luchtslang en monteer deze op de schroef draad van je benzinekraan die je er natuurlijk eerst eraf hebt gehaald ,laat nu de lucht er door blasen met de opening van de tank naar beneden en al het rubber vliegt er uit goed schudde af en toe en daarna alles weer monteren,veel geluk en tot schrijfs in Holland
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Ray
Gast 
#14 | Geplaatst: 30 aug. 2007 16:19 
Jeetje Floris,
Ben je met dat lijk naar de Pyreneen gegaan?? Nou, op zich al een prestatie hoor....
Ik hoop dan ook dat het idd alleen maar vuil in de carb is, check je bougies en luchtfilters ( je had van die open gevallen he?) ook effe goed. Het is allemaal wel een beetje anders met de omstandigheden daar. Misschien moet je door de hoogte ( ijle lucht) de boel ook een beetje anders afstellen..ik denk armer zetten?
Succes en keep in touch!
Groeten
Ray (die denk dat de Dromedaris de eerste bult is die Floris over moet)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 30 aug. 2007 17:15 
Ik heb vandaag de carbs opengemaakt en die zaten inderdaad vol met zwart grut oftewel de overblijfselen van het oude tankdoprubber. De buurman stelde een compressor beschikbaar en ik heb alles minitieus schoongemaakt. De tank heb ik 3 keer uitgespoeld met schone benzine. Straks ga ik het zaakje terugzetten. Ik wil een extra filter tussen tank en carbs, om te voorkomen dat het probleem zich herhaalt. Maar het is nogal een gedoe om zo'n ding te vinden. In het dorp kunnen ze me niet verder helpen, dus dat wordt zoeken in een grotere stad op een uur afstand rijden vanaf hier. Wordt vervolgd!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Gestrand

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven