Het is triest.
Mijn "blauwe engel", waar ik hoop en vreugde op gebouwd heb, heeft naast de deugden van starten en redelijk lopen, ook enkele lelijke gebreken. En niet alleen het vrij hoge verbruik van rond de 1:14.
Omdat ik nog steeds een kuip heb liggen, zij het dan dat 'ie rood is, probeerde ik of de schroeven achter de radiator kap een beetje gangbaar waren. De kap eraf, vier schroeven los, nee drie, de vierde zat er al niet in. Kan iemand vertellen trouwens hoe dat het beste gaat , die kap eraf ?
En toen zag ik het al. Rechts boven zat er geen tapeind met een moer, maar een flinke bout. En los kwam hij ook veels te makkelijk. Het einde van de schroefdraad had flink wat aluminium meegenomen. Het ging weer vast, maar ook maar net.
De overige drie ophangpunten (ik meen dat ze van de fan-omhulling / radiator ophanging zijn ) zitten nog 'normaal' vast, en zijn (gelukkig) enigszins gangbaar.
De grote vraag : Hoe schadelijk is die bout, en is dat te repareren, en zo ja, hoe dan ? Iki denk niet dat ik het wil wagen om de kuip eraan op te hangen....
Harmony,
Hans.
( en toch is een CX een leuke en fijne motor ! )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken