Marcel,
er gaat hier wat mis geloof ik. Op de stator zelf zitten de spoelen die de CDI van de nodige energie voozien, bij hoge en lage toeren, die komen uit op wit/blauw in het tweepolige stekkertje, en meestal sterft daar de hoge toeren spoel (volgens de meldingen op het net tenminste, ik heb er ook nog zo eentje liggen). We mogen toch aannemen dat de nieuwe stator OK is en die spoelen goed zijn.
De PULS spoelen voor de timing zelf zijn die losse dingen, en daar heb ik nooit veel bijzonders over gehoord of meegemaakt. Volgens het al eerder genoemde plaatje meet je die dus op pin 3 en 7 van de "grote"cnnector tov pin 5 (aarde/min). Maar dat is als de boel gemonteerd is. Heb je ze los in de hand dan moet je meten met de ene meetpen op het metalen huisje van de spoel zelf, en de andere op het draadje wat er dus uitkomt.
Wat meet je op die manier ? Als er daar eentje van gestorven is heb ik misschien nog wel wat liggen.
gr.
Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰