Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

haperende cx500c

Schrijver Rob Strik
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 sept. 2007 22:47 
Goedendag cx rijders

Ik heb een probleem met mijn CX 500C

de motor start goed en loopt goed stationair, maar als ik het gas te snel opendraai houdt hij in, als ik het gas niet te ver en langzaam opendraai kan ik wel tot 8-9000 toeren doortrekken, maar als ik het gas dan verder opendraai houdt hij weer in.
De kleppen zijn gesteld, carburateurs gereingd en synchroon gesteld, ontsteking met stroboscoop afgesteld en alle bedrading nagekeken, bougies zijn ook vervangen.
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn ?
Ik kan me niet voorstellen dat het een brandstof probleem is , alles is nagekeken en ziet er prima uit.
blijft de ontsteking dus over, maar hoe kan ik testen wat er stuk is ?
Wie heeft er goede raad ?
Groeten, Rob Strik

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#2 | Geplaatst: 3 sept. 2007 22:55 | Aangepast door: Arno Luierweert 
Rob

Klint als stator probleem kijk eens bij Marcel Gosselink koste hem 137 Euro

Groeten Arno

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 sept. 2007 09:44 
Rob,

Ik had inderdaad excat dezelfde problemen: stoten, haperen rond de 5.000 toeren bij vlot optrekken. Ik heb eerst - als tijdelijke oplossing - de elektrodenafstand van de bougies teruggebracht naar 0,4 mm. Dat heeft 2.000 km geholpen, daarna ging het langzaam maar zeker weer mis. Maar daardoor wist ik wel (vrijwel) zeker dat het aan de stator lag (veelvoorkomend probleem bij CX). Ik heb bij www.carmo.nl nieuwe gekocht. Er ingezet (gisteren) en het resultaat is verbluffend: als een speer!

Ik weet niet hoe (on)handig je bent, maar een beetje sleutelaar kan het zelf. Als je maar niet kleurenblind bent, want je moet geen fouten maken met de aansluiting van de kabels. Er zitten namelijk geen stekkers bij de stator. Maar het is goed te doen - zit een schema bij. Lukt het niet dan kan ik je met mijn opgedane stator-ervaring altijd bijstaan.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver whaaa
Gast 
#4 | Geplaatst: 4 sept. 2007 16:29 
Als ik dit zo lees heeft mij CX500c dezelfde problemen, (behalve dat ik niet zeker weet dat de carburateurs synchroon staan.) Ik begin er steeds meer aan te denken om er 137 euro en een hoop sleutelwerk tegenaan te gooien.

Een goed rijdenede CX rijdt tenslotte een stuk fijner dan een haperende.

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 sept. 2007 22:06 
Ik rijd al 15 jaar op mijn CX zonder de carbs ooit gesynchroniseerd te hebben - en ik heb ze al een keer of wat uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Hij loopt er prima om. Probeer ook eerst je bougies eens te vernieuwen. De mijne zijn na 10.000 km echt op en de motor gaat dan ook haperen bij snel optrekken bij hogere toeren. En wat ik dus al schreef: verklein de elektrodeaftand van de bougies tot 4 mm. Ook je bougiedoppen zelf kunnen kapot zijn - heb ik een jaar of vijf geleden ook gehad - en ook dan gaat de motor haperen bij snel optrekken bij hoge toeren. Kortom, sluit eerst zaken uit voordat je de stator eruit sloopt. Dat kan altijd nog.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver whaaa
Gast 
#6 | Geplaatst: 5 sept. 2007 19:03 
Bougies zijn pas vervangen. Elke keer nadat ik nieuwe bougies plaats doet de motor het even goed en dan begint het haperen weer, en die tijd wordt steeds korter. Ik heb de weerstand uit de bougiedoppengehaald dus dat zou het ook niet kunnen zijn.

Schrijver Rob Strik
Gast 
#7 | Geplaatst: 7 sept. 2007 13:09 
bedankt voor de tips voor mijn haperende cx 500 !

Ik ga eerst de electrodefstand van de bougies verkleinen (dit zijn al nieuwe) , en kijken of dit verbetering geeft en mischien daarna de bougiedoppen ook vervangen.
Geeft dit alles geen verbetering dan moet er mischien toch een andere stator in.

Groeten Rob Strik

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 haperende cx500c

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven