Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Remklauwen Reviseren

 
Schrijver SprSkip
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 19 sept. 2007 10:20 
Ik ben onlangs aan het sleutelen geslagen aan mijn aangeschafte CX500A uit 1980.

Nu is alleen me voorrem een groot probleem, aardig wat roest op de zuiger en gele remolie. Nu heb ik de remolie onlangs al vervangen maar het remmen is er niet beter op geworden.

Ik wil nu de remklauwen helemaal reviseren en heb bij Motorparts.nl van Roukama wat remklauw revisiesetjes gezien. Maar welke moet ik hebben?
Ik heb het al proberen te zoeken op google maar heb geen succes gehad daarmee.

De motor starte overigens niet meteen, de carb's zaten helemaal dicht en die heb ik dus goed schoongemaakt, daarna was het met een beetje hulp van de remmenreiniger starten en gaan. vond ik zelf niet slecht na 2 jaar stilstand.

gegroet, Robbert

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 19 sept. 2007 12:53 
Hallo Robbert, bij CMSNL.com kan je een "partslist" vinden. De onderdelen van de voorrem vind je hier.
Ik zou naar een Honda dealer gaan en eventueel de oude klauw meenemen, dan kan die dealer nameten of zien om welk type het gaat. Of je belt met Roukama en vraagt het daar welk type je moet hebben.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 sept. 2007 12:54 
je kan de zuiger eruit persen en dan het zuigertje polijsten en alles goed schoonmaken van binnen.
wat je ook kan doen is een 2de hands remklauw kopen (ik heb er nog 4 liggen dus bij interesse mail cmtheman@hotmail.com)

groeten chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 sept. 2007 13:41 
Ik heb vorig jaar ook de remklauw gereviseerd. Ben eerst op tweedehands spul uitgeweest. Probleem is echter dat de CX nu eenmaal een motor op leeftijd is, en ze op den duur allemaal dezelfde gebreken krijgen.

De 2ehands cilindertjes die ik heb gezien, waren net zo slecht (lees: aangetast) of slechter dan die ik wilde vervangen. Heb er toen toch maar voor gekozen om de cilindertjes, keerringetjes en stofhoesjes nieuw en bij de dealer te bestellen. Kosten: 175 euro. De eerste keer dat ik met het nieuwe spul remde, stond ik met blokkerend voorwiel stil!

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver SprSkip
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 sept. 2007 15:04 
Na wat stevig doorzoeken en bellen weet ik nu welk revisie-setje ik moet hebben. Die ga ik dus bestellen en dan de schade opnemen van de klauwen als ik ze er toch afheb.

Voor de zekerheid zal ik ook de leidingen vervangen/schoonmaken en de pompmechanisme nakijken van het stuur.

Wat kan ik eigenlijk het beste gebruiken voor het schoonmaken van de remleidingen? Doorspoelen met water lijkt me namelijk geen goed idee.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 sept. 2007 18:51 
Bij www.wemoto.co.uk verkopen ze roestvrji stalen zuigers voor de CX remklauwen. Niet goedkoop maar op zich wel de oplossing om voor hele lange tijd fijn te kunnen remmen!

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 19 sept. 2007 21:15 
Als de remcups door roest aangetast zijn dan helpt polijsten niet meer. Je kunt ze 2ehands gaan zoeken, maar die zijn ook vaak in slechte staat. De tips van Wouter lijkt mij het beste: nieuwe remcups plus uiteraard nieuwe keerringen. En als je het echt goed wilt doen, dan monteer je meteen nieuwe staalflex remleidingen.

Nadat je de klauwen opnieuw gemonteerd hebt, moet je het rempotje vullen met verse remolie en net zolang doorpompen & potje bijvullen totdat er aan de onderkant alleen nog maar luchtvrije en schone olie uitkomt. Hopelijk is dan ook het rempotje schoongespoeld.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 20 sept. 2007 08:24 | Aangepast door: marcobecker 
ik mis nog wat, monteer nieuwe remblokken. Lucas en off vesrha werken heel goed. Dan is er nog een vet soort waarmee je de keerringen mee dient in te vetten. Dit zorgt er voor dat de rem cup prima naar buiten komt. Nieuwe staal flex leidingen zijn echt een must.

Pas op, wij hobby mensen hebben de neiging om alles schoon te spoelen met benziene en of remmenreiniger. DOE DAT NIET. Houd het rubber droog en stof deze allen af. Rem klauw zelf mag je natuurlijk wel schoon maken met die troep. Maar rubber zet uit door deze stoffen en dan is het terug monteren een hele vervelende klus. Dus let op en houd er rekeking mee.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Frans
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 sept. 2007 08:57 
Robbert,

Dit is ook een hele goede link:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/72024

Overigens, als ik jou was zou ik ook meteen stalen remleidingen monteren. Dat is echt een wereld van verschil!

Frans

Schrijver Dinges
Gast 
#10 | Geplaatst: 21 sept. 2007 09:04 
Kleine tip van mijn kant, reviseer meteen ook de rempomp aan het stuur.
Mijn Ratwing had ook (meer dan) 2 jaar stil gestaan dus ook de remmen vast. Na de zuigers te hebben gepolijst, nieuwe cups en rubbers op de glijbussen en nieuwe blokken stond ik na 10 km stil met geblokkeerde voorrem en rokende remblokken. Ook de rempomp was volledig verrot!
En daar sta je dan, midden in de polder met een motor die geen kant op wil.
Succes met het sleutelen.

Schrijver SprSkip
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 21 sept. 2007 10:12 | Aangepast door: SprSkip 
Bedankt voor de vele reacties.

Wouter: De site is nu www.wemoto.com maar de naam was genoeg om verder te zoeken daarvoor dank.

Dinges: De nieuwe rempomp zijn besteld ik had zelf ook zoiets van ik ben toch bezig, doe ik die ook wel.

Frans: Bedankt voor de link, die ga ik in een word bestandje zetten is handig voor in me klussen boek

Marco: Me remblokjes zien er nog redelijk goed uit maar zijn ook alweer 2,5 jaar oud dus ga ik op jou advies ook vervangen.

Chris: Zoals je kan lezen vervang ik eigenlijk alles dus de 2e hands klauwen zijn niet nodig, evengoed bedankt voor het aanbod.

Allemaal bedankt voor de tips, reacties en ervaringen.

Groet, Robbert

Schrijver overdijk
Gast 
#12 | Geplaatst: 23 maart 2008 13:18 
ontlhttp://www.your-url-here.comuchtingsnippel van remklauw afgebroken wat nu?

Schrijver overdijk
Gast 
#13 | Geplaatst: 23 maart 2008 13:19 
http://www.your-url-here.com

ontluchtingsnippel van remklauw afgebroken wat nu?

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Remklauwen Reviseren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven