Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

650E versus 500E

 
Schrijver cosmar

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 sept. 2007 19:40 
Ik wil een E naar mjn smaak bewerken.
Maar de vraag die ik heb, welk blok is beter/makkelijker.
Het wordt een mooi weer motor, boulevaartje, terrasjes maar ik wil ook stukjes snelweg en lekker vlot "racen".
Mijn '79 500 mist wat vermogen zeker vergeleken met mijn diversion.
het blok mag best wat happen.
Wat zijn de voordelen en de nadelen van de beide blokken?
tevens kan een 650 blok in een 500 frame? mocht ik een 500 kopen en een 650 blok los kunnen krijgen.

alvast bedankt voor de input
cosmar (die deze winter wat te doen wil hebben)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Ray
Gast 
#2 | Geplaatst: 25 sept. 2007 21:48 
There ain't no substitue for cubic inches, zeggen de Fransen, dus neem de 650! Ik weet er binnenkort wellicht een te koop, niet de mijne hoor.
Als je dan toch souplesse en wat meer power wil, zou ik gewoon voor de 650 gaan.

Groeten
Ray ( die nog steeds geniet van zijn 650..)

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 sept. 2007 19:24 
Vermoedelijk kan een 650 blok onder een 500E wel met aanpassingen. Een 650 blok onder en 500A kan immers ook met (veel) aanpassingen.

Een 500E heeft transistor onsteking die eerder vervroegt dan de cdi ontsteking van de eerdere 500's. Het kan zijn dat een 500E al wat meer trekkracht heeft bij lagere toeren dan de cdi 500's. En dat dat je al tevreden stelt.

Ik heb nog altijd een 650E die lekker veel trekkracht heeft. Ook heb ik nu dus een soort oer-cx met 650 blok maar met cdi ontsteking. (lekker gecompliceerd, maar handig in verband met dan niet om hoeven wisselen van draadboom en overige ontstekingsonderdelen). Deze 650 heeft voelbaar minder trekkracht onderin dan mijn 650E, maar wel weer dat ie er merkbaar sneller vandoor gaat in de hogere toerentallen dan een oude 500. Zo had ik laatst (welliswaar) in de regen een spinnend achterwiel bij gas geven.
Ik schrok er wel van moet ik zeggen!

succes met je keuze.
Overigens is een kwetsbare plek van de 650E wel de cardan. Maar dat had je misschien elders in het forum wel gelezen.

Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver udent

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 sept. 2007 14:11 
Cosmar, Ik zou zeggen , rijdt eens met een 650 E dan weet je het,
Met jouw plannen zou ik gaan voor een 650 , alles in keer compleet en lopend, en dan kun je teutelen( nieuw werkwoord in de van Dale)
De mijne heeft sinds zaterdag nieuwe koppakkingen , en rijdt weer als een speer, als je wilt maak een proefrit( wel voorzichtig zijn, het verschil is duidelijk aanwezig tov een 500 a)

GR THEO..
theo cx ds

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 650E versus 500E

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 2 [ borisz, brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven