Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Achterlicht brandt

Schrijver Pauldelft
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 sept. 2007 17:12 | Aangepast door: Pauldelft 
Beste mensen,
ik heb weer een technische vraag, hopelijk kan iemand mij hier bij helpen. Nadat ik mijn remvloeistof heb vervangen brandt mijn remlicht permanent... Ben dus het remlicht circuit wat beter gaan bekijken en als ik mijn remhandel inknijp, wordt er een knopje ingedrukt, dit lijkt mij de schakelaar die het licht zou moeten activeren... helaas reageert het hier niet op.
Sommige mensen daarentegen claimen dat het systeem complexer is en dat er een hydraulische remlichtschakelaar op de cx zit...klinkt nogal omslachtig, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Weet iemand hoe het werkelijk zit? Even informeren voordat ik het allemaal uit elkaar schroef en verder van huis ben!
Heb ook de bedrading nagelopen en dit lijkt allemaal in orde, dus ik denk dat het schakelaartje gaar is. Weet iemand waar ik die kan kopen of heeft iemand er nog eentje liggen?
Al vast bedankt!
Paul

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 26 sept. 2007 17:55 
de schakelaar is te repareren.
als contaktspray niet helpt kan je de schakelaar open maken. voorzichtig met een dun voorwerp openen.
meestal zijn de contactjes groen van de oxidatie.
als alles niet meer helpt een nieuwe kopen.
succes, theo

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 sept. 2007 20:11 
Paul,

Is het een 'z' of 'A' of 'B' ? En welke soort schakelaar zit er onder je remhandel ? Er zijn minimaal drie of vier verschillende soorten schakelaar. Je zou eventueel hier kunnen kijken.
Bij mijn twee Cx-en (beide 'z') wordt er geen asje/knopje ingedrukt, maar juist vrijgegeven, waardoor het contact gesloten wordt.

Succes ermee.

Harmony,
Hans.
( knutselt graag aan schakelaartjes )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver ijmark
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 sept. 2007 20:21 
Ik heb er een gekocht bij Roukema. Kosten 18.50. Na een dag thuisbezorgd. Plaatsen 3 minuten. Was wel voor een C.

zie mijn topics.

Sjaak

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 sept. 2007 10:06 
Controleer eerste eens of het remlicht uitgaat als je de kabeltjes van de schakelaar verwijdert. De schakelaar van de achterrem staat immers parallel. Deze kan ook contact blijven geven (is meestal wel het omgekeerde, geen contact meer !).
Daarna eens proberen met contactspray en dergelijke.

Groeten,
Jörgen

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 sept. 2007 15:58 
Nou Paul uit Delft dat is toch een kolfje naar je hand
Een storingtje van niks dat los je zo even op
Ouwe-jan die Paul graag plaagt
Nee hoor je woont te ver weg anders had je langs mogen komen
Fluitje van een CX cent
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Achterlicht brandt

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven