Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Pro-link veer GL500 helemaal vast

Schrijver Swen Bos
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 sept. 2007 14:04 
Hoi Allemaal,
We bezitten een GL 500 waarvan de achtervering helemaal vast zit. We hebben de demper gedemonteerd en gecontroleerd op olie en lucht, en er treed geen lekkage op, ook het stofrubber is schoon en droog en niet geschurd of iets dergelijks. De boven en onderkant zijn met moeite wel links/rechtsom te draaien, maar veren doet het ding helemaal niet meer.
Heeft een van jullie misschien een idee wat er aan te doen is, is het veersysteem te demonteren/reviseren of is er de mogelijkheid om een demper van een andere motor onder te zetten?
Er is een hoop te vinden over piepende/krakende vering op dit forum, maar een compleet vast zittende demper kwam ik hier nog niet tegen. Vandaar dat ik het via een nieuw topic probeer.

Alvast bedankt voor alle reacties,
Met vriendelijke groet,
Swen

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 sept. 2007 15:32 
Hallo Swen,

Hier voor mij ligt een Honda CX650E Werkplaatshandboek, waarin de demontage en montage van de achterschokbreker staat beschreven.

Het moet dus wel mogelijk zijn. Vraag is of je de benodigde keerringen nog bij de Fa. SHOWA kunt verkrijgen. Verder lijkt het mij een redelijk precies werk. Je hebt o.a. een hydraulische pers nodig.

Volgens mij moet ik nog een demper op voorraad hebben, weet alleen niet of het juiste type is (zijn volgens mij 2 type's).

Suc6, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Dinges
Gast 
#3 | Geplaatst: 6 okt. 2007 16:33 
Probleem is mij ook bekend Swen. Ik zou de pro-link eens opnieuw invetten maar is me niet gelukt. De meeste moeren komen wel los maar veel verder kom ik niet. Bouten zitten vastgerot en als ik de dmper helemaal loshaal zit er nog geen enkele beweging de achterbrug. Alles zit dus ramvast gerot. Mijn remedie was, alles weer vastdraaien en gewoon verder rossen met het orgel. Alleen nu met de wetenschap dat het dus een hardtail is, ach ja, ik wist in het geval van deze motor toch al niet beter als dat hij wel een erg stugge achterveer had, dat klopt dus ergens wel, hahaha.
Succes met je project

Schrijver Swen Bos
Gast 
#4 | Geplaatst: 8 okt. 2007 10:06 
We denken het probleem opgelost te hebben, na lang zoeken kwamen we bij een motorsloop in Katwijk, waar ze nog een pro-link veer hadden liggen. Deze er maar eens onder zetten, en kijken wat er gebeurd. Was €100,- dus nog wel te doen, tenzij deze veer natuurlijk hetzelfde probleem heeft, maar daar gaan we nog maar even niet van uit. Zometeen er maar eens onder zetten en kijken of we van het 'herniafietsen' af zijn.
Bedankt voor alle reacties,
mvg,
Swen

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Pro-link veer GL500 helemaal vast

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven