Grappig, die verschillen in de customs:
Laatst wees iemand mij op de dubbelzuigerige voorremmen op beide remschijven. Er zijn ook customs met enkelzuigerige remmen en met een enkele remschijf.
Het zekeringkastje: op mijn Custom (1984) komt dit overeen met die van de Silverwing, zeskantig zeg maar in plaats van vierkant.
Het embleem is ook zo iets: veelal een sticker, maar ook een (zoals bij mijn custom) goudkleurig met zwart opgeschroefd exemplaar komt voor.
Ook in de zadels zitten verschillen: met een dwarse banen-motief, of met een soort ruitvorm. Het valt niet op maar als je er op let zie je het.
Mogelijk zal de verklaring liggen in de nadagen van de CX-productie, alsof de voorraden uit de schappen dienden te worden opgemaakt.
Overigens: de CX uit de showroom nr 52 lijkt mij een meer dan bijzonder exemplaar naar Nederlandse begrippen. 'k Zou er maar meer dan zuinig op zijn!
Johan
Honda CX 500 Custom 1984