Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

wat ik nu weer heb!!

 
Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 sept. 2007 19:25 
hallo
ik heb sinds gisteren een rariteit in huis (als ik de showroom moet geloven): ik heb namelijk een cx in mijn bezit, en na het kijken bij nr. 52 bij de cx500C showroom kwam ik erachter dat ik een rare heb.
- ik heb een luchtondersteunde voorvork met dubbelzuigerige remklauwen
- er staat Wing custom op de zijkapjes
- de knipperlichten komen uit de achterlichtunit
- bij de 80 zijn de letters rood en gaat er een lampje branden (staan ook chinese tekens op de plaat onderin)
- er zit een rechthoekig remreservoir op met chinese karakters op het deksel.

Op het kentekenbewijs staat cx500 (uit 1987), maar op het blok staat GL500 (ook zit de oliepomp op een andere plaats op het blok, namelijk achter de ontsteking ipv hoger bij de carbs zoals mijn eigen CX)

is dit nu iets vreemds??

groeten chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 30 sept. 2007 19:49 | Aangepast door: MAST 
Chris, het lijkt erop dat je een Amerikaanse (of Japanse) uitvoering van de CX hebt. Die rijden daar rond met de naam"wing" en nog wat technische en optische verschillen. De rode lampjes worden in Japan gebruikt om aan te geven dat je de daar toegestane max. snelheid hebt bereikt. Je olie pomp zit overigens aan de voorkant van het blok, waarschijnlijk bedoel je de waterpomp?
Als jij de CX gekocht hebt, die in de showroom onder nr 52 staat, heb je wellicht het verhaal gemist dat bij die motor staat? Lees het hier maar na.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 sept. 2007 21:11 | Aangepast door: Johan de Vries 
Grappig, die verschillen in de customs:

Laatst wees iemand mij op de dubbelzuigerige voorremmen op beide remschijven. Er zijn ook customs met enkelzuigerige remmen en met een enkele remschijf.

Het zekeringkastje: op mijn Custom (1984) komt dit overeen met die van de Silverwing, zeskantig zeg maar in plaats van vierkant.

Het embleem is ook zo iets: veelal een sticker, maar ook een (zoals bij mijn custom) goudkleurig met zwart opgeschroefd exemplaar komt voor.

Ook in de zadels zitten verschillen: met een dwarse banen-motief, of met een soort ruitvorm. Het valt niet op maar als je er op let zie je het.

Mogelijk zal de verklaring liggen in de nadagen van de CX-productie, alsof de voorraden uit de schappen dienden te worden opgemaakt.

Overigens: de CX uit de showroom nr 52 lijkt mij een meer dan bijzonder exemplaar naar Nederlandse begrippen. 'k Zou er maar meer dan zuinig op zijn!

Johan
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 okt. 2007 12:32 
hoi
ik heb precies dezelfde als de nr.52 uit de showroom, maar ik ben van plan er wat onderdelen af te halen en weer te verkopen (ik wil de luchtondersteunde voorvork eraf halen en achterspatbord en valbeugels).
ik geef niet zoveel om het originele ervan.
ik zet er wel een normale voorvork in en dan verkoop ik hem, dus iemand interesse in een originele, zeldzame CX/GL uit '87

gr chris
ex-cx, huidige cb1300A

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 wat ik nu weer heb!!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven