Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Zelf doen of wegbrengen of opruimen ??

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Folkert
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 okt. 2007 13:33 
Hoi allemaal, Ik rij nu al bijna een jaar dagelijks op de A12 Bodegraven<->Utrecht op een (niet zo mooie ) CX500e Dat bevalt prima maar nu komen er toch wat gebreken aan denk ik..

- Zo nu en dan slipt de koppeling ( ik heb de kabel al gesmeerd en op dit moment lijkt dat het probleem te hebben opgelost )
- Er klinkt regelematig een soort "los liggend stuk ijzer" geluid uit me'n carter ( Maar het gaat nog steeds goed )
- Hij zweet wat olie aan de achterkant ( onder de carburatuers uit een klein gaatje )
- Hoor ze'n kleppen aardig rammnelen ( maar dat zou best goed kunnen zijn ??)

Wat is jullie advies ?
- Wegbrengen en zo ja naar wie ? ( Omgeving Gouda )
- Zelf doen
- Inruilen ?

PS.
[ bijna 70.000km maar zou gerust ook 270.000 kunnen zijn }
[ Als geen drukte op A12 dan rij ik altijd 140 +/-]

Schrijver Johnnoo
Gast 
#2 | Geplaatst: 4 okt. 2007 14:32 
zelf doen
dan weet je wat er gebeurt is en hoe het gedaan is

Als je voldoende pecunia hebt
inruilen voor een (vloeken in de kerk) Kawa GTR1400

Schrijver Folkert
Gast 
#3 | Geplaatst: 4 okt. 2007 14:52 
Kawa GTR 1400..hmmmmm Ik heb al een Honda Blackbird voor de leuke ritjes :-)

Schrijver Johnnoo
Gast 
#4 | Geplaatst: 4 okt. 2007 15:07 
maar die heeft geen cardan itt de GTR

Schrijver Johnnoo
Gast 
#5 | Geplaatst: 4 okt. 2007 15:09 
Ik zie dat je uit Boskoop komt
zelf heb ik qua wegbrengen wel heel goede ervaringen met Kaspers Motoren op de Eikenlaan in Alphen aan den Rijn

Aardige jongens en kijken net ff verder dan het noodzakelijke, wat ik zelf als heel prettig ervaar

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 4 okt. 2007 15:31 
De CX is een makkelijke motor om zelf aan te sleutelen. Als je een beetje handig bent, is zelf sleutelen goed te doen. Kijk maar op de site als je ergens niet uitkomt, zet een oproep hier en meestal heb je zo een reactie.
Wat betreft je koppeling; gebruik je de juiste olie?
Wat betreft het "losliggend stuk ijzer", dat zou je distributieketting kunnen zijn.
Wil je de motor wegbrengen, zoek dan hier tussen de adressen of er iets van je gading tussen zit.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 okt. 2007 23:26 
Pas als een CX niet meer rammelt moet je allert worden.
Mijn woon-werk CX (> 250.000 km) blijft ondanks alles (= heel erg ratelen en veel olie verbruiken) gewoon rijden. Never chance a winning team !
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Folkert
Gast 
#8 | Geplaatst: 8 okt. 2007 13:24 
Goed Ik gaat zelf aan de slag...Stukje bij beetje maar...
Zal de site checken voor spullen en howto's
We beginnen maar eens met de koppelingsplaten.....
bedankt voor de reacties..
Trouwens de +/- 200 KM op 1 tank is wel beperkt Ik heb gezien dat iemand ze'n tank groter maakte, maar past er ook een ander "merk" tank op met een grotere inhoud ??

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 8 okt. 2007 16:46 
200 KM op een tank? Een 500E heeft een tankinhoud van 19 liter. met een verbruik van +/- 1 op 18 moet je dan toch zeker 300 km kunnen rijden.
In duitsland zijn 22 liter tanks te koop , maar die is voor de "gewone" CX500 (Z, A of B)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Folkert
Gast 
#10 | Geplaatst: 8 okt. 2007 18:00 
Ehhh ik heb het nooit echt geprobeert tot einde reserve. Als het naaltje bij zo ongeveer reserve aangeeft ga ik tanken... Hij gebruikt inderdaad zo 1 op 18 ... Ik denk toch een leuke 30 liter tank te gaan "lassen" dan hoef maar 1x per week te tanken :-)

Ik ga echter eerst de koppelingsplaten maar eens ontvetten met Thinner ( ergens gelezen hier..)

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 8 okt. 2007 21:34 
De benzinemeter naald van de E modellen zijn een "beetje" pessimistisch.
Na 200 km geeft die vaak al aan dat de tank leeg zou zijn. Met een verbruik van 1 op 18 zou je dan ongeveer 11 liter verstookt hebben. Blijft er toch nog 8 liter "reserve" over.
De benzinemeter zou je kunnen afstellen met een regelbare weerstand. Ergens op het prikbord staat daar een uitleg over van Ouwe_Jan.
Marcel.
PS: Hier het verhaal van O_J
Hondacx500.nl

Schrijver Folkert
Gast 
#12 | Geplaatst: 9 okt. 2007 08:53 | Aangepast door: Folkert 
@Mast :Bedankt voor de uitleg scheelt weer een tankbeurt..per week

Vraagje , welke volle kuip past op een CX500E ? ( en weet iemand er nog eentje ) (PS: 1'tje die niet al te breed is...)

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 9 okt. 2007 10:45 
Er zijn een aantal kuip merken die passen. Je zal echter de bevestigingsbeugels moeten aanpassen op jou motor.(Tenzij de kuip van een andere cx 500 E afkomt) Op speurders heb ik deze kuip te koop zien staan. Komt van een GL500, dat zou meteen beetje geluk kunnen passen.
Zoek anders naar een "Jos Schurgers 980S" kuip, of een "Vetter".
Marcel.
Hondacx500.nl

Schrijver Folkert
Gast 
#14 | Geplaatst: 10 okt. 2007 09:54 | Aangepast door: Folkert 
Ik heb een kuip :-) Zit alleen nog een motor aan vast....
Zie hier Kwam ik tegen op de site.. Via THVmotoren uiteindelijk weten te redden van transport naar Polen ofzo.... Ik ga hem vrijdag halen ...

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 10 okt. 2007 11:58 
Folkert,

Wat betreft de kuip beugel(s) Ik heb nog een stel beugels liggen die volgens de vorige eigenaar van een CX500e afkwamen. Op mijn CX500z pasten ze in elk geval niet.

Harmony,
Hans.
( die veel probeert, en soms erg fout uitkomt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Zelf doen of wegbrengen of opruimen ??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven