Naar mijn idee is die CX met 123000 nog best betrouwbaar. Immers, je hebt de complete onderhoudsgeschiedenis erbij, in het boek. Natuurlijk is het een tegenvaller dat er 100000 meer op de klok staat. Tja, dat is missschien zelfs 'niet netjes' te noemen. Ik heb er twee , waarvan er eentje door de deukjes en plekjes en de stand van de KM teller (5507) wat geschiedenis betreft wat 'onzeker' aanvoelt. Maar een CX rijd gewoon lekker, en zelfs een goedbedoelende beginner als ik kan grote delen van het onderhoud zelf uitvoeren, jawel, zelfs het blok er onderuit halen (en straks weer inbouwen) Een CX is vrijwel onverwoestbaar, ok al vergeet je af en toe olie te pielen, of kleppen te stellen.
Een Cx met weinig kilometers... Er zullen er na minstens 20 jaar actief leven maar weinig over zijn die minder dan 50.000 hebben gelopen. En die er zijn staan vertroelteld te worden in verwarmde garages, zorgvuldig met fluweel gepoest, en alleen als het écht moet mogen ze even naar buiten, als de zon schijnt.
Geniet van wat je nu hebt. Ik zei het al, bijna onverwoestbaar.
Harmony,
Hans.
( die probeert een oude CX een tweede leven te geven )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken