Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

voorvork rijp voor de sloop??

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 okt. 2007 21:58 
hallo
ik ben begonnen met nieuwe keerringen in de luchtondersteunde voorvork zetten, maar het was geen succes! na veel gepruts en gedoe had ik de binnenpoot eruit getrokken. nu heb ik een stalen bus die in de buitenpoot past erin geslagen, maar het bleek dat de binnenpoot er eerst in moest, dus gaat niet meer in elkaar en de bus gaat er niet meer uit!!!

nu wil ik hem eruit laten honen door een revisiebedrijf, maar zijn die bussen nog te krijgen???
(slecht systeem van honda, dat met een verkeerde volgorde een voorvork rijp voor de sloop is)

mvg chris mol
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 9 okt. 2007 23:34 
Hallo Chris, ik weet niet wat jij bedoelt met die stalen bus. Zover ik weet zit er aan de onderkant van de binnenpoot een metalen ring met teflon bekleding (glijlager) die in een uitsparing van de binnenpoot valt. Als je dat bedoelt, die glijlagers zijn volgens mij nog te krijgen bij de Honda dealer. Ik zou toch proberen om die bus er weer uit te krijgen, misschien middels verwarmen van de buitenpoot? Succes met de reparatie.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 okt. 2007 10:20 
hoi Chris,

als het een 500 vork is heb ik wel een vervanger voor je staan,
mail me maar,

groet Erik

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 okt. 2007 11:49 
er uit halen misschien nog wel mogelijk met een lagertrekker
daar zit een spanbus aan die je d.m.v een conus naar de betreffende diameter kan draaien
dan het trekgedeelte erop schroeven en slaan met het gewicht dan komt hij rechtstandig naar buiten

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 voorvork rijp voor de sloop??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven