Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

geluid Analyse svp

 
Schrijver Folkert
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 okt. 2007 19:26 | Aangepast door: Folkert 
Hoi ik heb er een CX500E met kuip bij ( de oude ex politie ) zie elders op het forum

Hij loopt ruw en zuipt, kleppen stonden veel te strak en heb ik inmiddels gesteld, Koppeling lijkt aan einde ( bij koude motor amper in ze vrij te krijgen ) en 1 uitlaat lekt een beetje..

Enige tips zijn welkom..

De nieuwe Geluid en hier mijn oude ( waar ik de kuip en goede spullen op ga over zetten )

Tips over wat te doen zijn welkom

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 okt. 2007 19:34 
zoals al vaker op het forum vermeld kijk eerst naar het luchtfilter
vernieuwen of schoonblazen kan al een hoop schelen
als dit verstopt zit zuigt hij extra benzine aan

Schrijver Folkert
Gast 
#3 | Geplaatst: 15 okt. 2007 19:40 
Heb ik nagekeken en kon niet echt zeggen dat het verschil maakt..

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 okt. 2007 20:21 
sluiten de vlotters goed af zodat de benzine niet door de afvoerslangetjes wegloopt dat heb ik laatst ook eens gezien ??

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 okt. 2007 20:57 
Leuk zo'n zoekplaatje.
De geluidsopnames klinken een beetje "ver weg" Zijn de opnames overstuurd waardoor het geluid vervormd wordt?

De oude:
ik zou van de oude eens de carbs laten synchroniseren. Hij loopt onregelmatig stationair. Of was ie koud bij de opname?
Het klinkt ook alsof ie een kantelende zuiger heeft, of zou het de distributie ketting kunnen zijn.

De nieuwe:
Klint alsof het uitlaatsysteem lek is. dat mag echter nog niet het hoge verbruik verklaren. Wat is hoog?
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver gompie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 okt. 2007 14:41 | Aangepast door: gompie 
Duidelijk een lekke pourementator!
Wie heeft nog een nieuwe liggen? (maar geen Spaanse meer...)

h.g. Dirk (die voor de liefhebber ook nog een doosje bougievonkjes heeft liggen)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver startweer
Gast 
#7 | Geplaatst: 16 okt. 2007 23:50 
Een lekke poeremetator?


Laat die bougievonkjes ook maar zitten. :-)

Schrijver Folkert
Gast 
#8 | Geplaatst: 17 okt. 2007 11:33 
Nee, het kan de pourementator niet zijn die is net afgesteld en voorzien van een nieuwe DL3B seal..
Even serieus, Ik ben geen blok specialist maar hoop op deze manier te horen waar ik mijn aandacht het eerst op moet richten..
Ik heb nu twee CX'n en wil 1 winterklaar hebben ( om iedere dag mee te rijden ) en de tweede opknappen in alle rust.. Ik zit me nu af te vragen welk blok ik zal kiezen voor de winter..


(Kantelende cylinder? is dat eenvoudig te checken ?)

Schrijver yvan
Gast 
#9 | Geplaatst: 21 okt. 2007 16:43 
Even epibreren !

Schrijver zealot
Gast 
#10 | Geplaatst: 23 okt. 2007 18:36 
das karakter man!

ik heb 2 iedentieke GL500's gereden, het ene blok(van de eerste) liep veel gesmeerder en soepeler dan de 2de die ik nu heb!(is wat rouwer)

ze willen best. maar er zit verschil in

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 geluid Analyse svp

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven