Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Onderhoudsverwachtingen Silverwing

 
Schrijver denBen
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 okt. 2007 21:21 
Ik hoop mezelf een silverwing te kopen (met zijspan), maar voor ik die in huis haal hoop ik een idee te krijgen over wat ik naar de toekomst toe mag verwachten qua onderhoud en eventueel herstellingen.

Het gaat hier over een silverwing uit 1986 en heeft ondertussen een 50000km op de teller staan.

Hebben jullie een idee waar ik voor sta?

Met vriendelijke groet,
Ben

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 okt. 2007 21:35 
Hallo Ben,

Tja, daar is al veel over geschreven. Probeer eens te zoeken met de 'Zoeken'-button in de zwarte balk hierboven.

50.000 km stelt in CX/GL termen niet veel voor, mijn GL650 heeft b.v. meer dan het dubbele afgelegd. Het is de staat van onderhoud die belangrijk is.

Een zijspan is dan nog weer een geval apart. Er zijn maar weinig mensen die je kunnen vertellen of het span er op de juiste manier aan hangt. Dan doel ik op de afstelling van het geheel. Een goede kennis van mij, en ervaren zijspan monteur, Roel Donatz zou je kunnen adviseren. Zie www.motodonatz.nl voor z'n gegevens.

Succes, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 okt. 2007 22:36 
Koopen een veel kilometers maken
Rij zelf met een GL 650 Silverwing van 1983 en zo wat storings vrij op de banden na [Beker voor de gladste achterband ] vraagt weinig onderhoudt maar als je dat goed doet hebt je er een trouwe vriend aan
Ouwe_Jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 okt. 2007 09:59 
Over 10.000 kilometer moet er een nieuwe distributie ketting in. Hou daar rekening mee.

En laat de motor elek 7500 een kleine beurt geven. Dan houd die het goed vol.

Groetjes marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 okt. 2007 09:59 
Bij een zijspan :

- Een subframe om de motor heen gebouwd dus niet de 2 voorste gaten in het blok als ophanging gebruikt. Het kan wel op het blok maar je loopt het risico dat de bloknaden gaan lekken. (is helaas bij mij zo)
- Kijk, voor zover je dat kan zien, naar de cardan klok. Moet uiteraard altijd olie in zitten maar door het "trekken" van het span kan daar in aardig wat slijtage in voorkomen. Ik heb zelf al een cardanklok vervangen op mijn GL-span.
- Geen must maar erg prettig is een swing-arm ipv de standaard veerpoten want dat stuurd veel lichter. Anders een breder stuur monteren.

Suc6 met je evt aanwinst.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Onderhoudsverwachtingen Silverwing

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven