Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

kleppenstellen

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 okt. 2007 11:09 
hallo
ik moet binnenkort de kleppen gaan stellen en meteen ook de nokkenasketting spannen, dat gaat wel lukken met het handboek erbij.

wat er niet in staat is of ik de pakking van het kleppendeksel moet vervangen of niet, en of er olie in het kleppendeksel zit??
moet ik uitkijken dat de olie er niet uit komt en eventueel bijvullen en zoja met wat???

alvast dank voor het antwoorden van deze vragen
mvg chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 18 okt. 2007 11:14 
De kleppendekselpakking hoef je niet te vervangen, die is van rubber.
En er komt normaal gesproken geen olie uit het kleppendeksel. (als de motor niet loopt)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 okt. 2007 13:42 
Chris,

Zoals Marcel al zei: Pakkingen hoeven niet vervangen te worden en de olie blijft binnein de motor, waar 'ie hoort. Maar mijn advies is: lees ook het stukje "Kleppen stellen" onder techniek-->sleutelen hier op de site.
En het is vrij eenvoudig te doen. Wanneer je de "schroevendraaier" methode toepast kun je tegelijk ook de markeringen in de gaten houden.
twee keer kijken, is beter als een keer gokken.

Ik heb het zelf ook gedaan, en zelfs ik kan het
kleppen stellen

Harmony,
Hans.
( doet wel vaker duiten in zakjes )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 okt. 2007 13:43 
Als er niet over wordt gesproken, mag je aan nemen dat de vragen die jij steld niet belangrijk zijn. Anders zou men er wel een vermelding bij zetten. Dan nog even een reactie op mast, probeer het eens, het kan wel hoor. Alleen als je gas geeft kan er olie uit het stoterstangen kanaal naar buiten geblazen worden. Ik start altijd het blok op zonder deksel om te zien of de olie toevoer na reviecie wel goed op gang komt. Op die maniet heb ik een keer vast kunnen stellen bij toeval dat een asje van de tuimellaars niet goed afgedicht was. En toen stond de GL wel degelijk lekkere warme (zeik) olie tegen mij aan te spuiten. Geloof me, daar kan ik niet tegen op, zoveel.
Ach het is maar dat je het weet.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 18 okt. 2007 14:13 
@Marco; Ik schreef ook "als de motor niet loopt". zoals jij het beschrijft klopt het wel, bij een draaiende motor zonder kleppendeksel komt wel degelijk olie omhoog.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver theojansen
Gast 
#6 | Geplaatst: 18 okt. 2007 19:12 
goeie tip Marco!
dat ga ik ook eens doen.
er staat nog een CXblok, wat ik nog niet lopend heb gezien.
hopelijk deze winter!!
theo.

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 okt. 2007 23:06 
Ik zou wel transparant kleppendeksels op mijn CX willen, net als de scheepsmotoren in mijn schooltijd. Maar ik denk dat ik dan te weinig voor mij zou kijken ...
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 19 okt. 2007 18:50 
Johan je bent zo handig maak een mal en trek er perplex er om heen en je kan alles bekijken hoe jou kleppen op en neer gaan
o.j. vond dat vroeger ook mooi op de zeil schepen en stoomboten
vroeger als monteur bij Goedkoop gewerkt in Amsterdam
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 21 okt. 2007 21:00 | Aangepast door: Johan de Vries 
URL

Dit zegt genoeg ...
Honda CX 500 Custom 1984

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 kleppenstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven