Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

advies reviseren achterrem

Schrijver rrandeweg
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 okt. 2007 10:10 
Hallo,
Natuurlijk is er al een heleboel te vinden over het reviseren van een achterrem. Ik heb daarbij ook de volgende link (http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/72024) gebruikt. Kan best zeggen dat ik er veel aan gehad heb omdat ik een beginnende sleutelaar ben.
Vorig weekend ben ik samen met een vriend m'n eerste echte ritje gaan rijden. We stonden na 20 km al weer stil omdat er getankt moest worden. Voor mij een goed moment om de motor op de middenbok te zetten en even naar het achterwiel te kijken. Blijkt dat de schijf warm was geworden omdat de zuigers niet mooi terug kwamen. Na een paar keer ontluchten leek het probleem verholpen...
Verder die dag ook geen problemen meer gehad!
Volgende dag nog een klein stukkie rijden blijkt dat hij na ongeveer 10 km weer een beetje blijft hangen!!! Er zal toch iets niet helemaal goed zijn.
Heeft iemand een suggestie waar dit aan kan liggen? Ik heb precies hetzelfde gedaan als op de link maar heb wel DOT 4 gebruikt ipv DOT 3
Maakt dit dan uit?

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 okt. 2007 10:44 
DOT4 ipv DOT3 is prima. Misschien zit er ergens toch nog een braampje op de remcilinder. Verder smeren ze op het forum (ziet er goed uit!) de remcilinder in met remvloeistof. Zelf gebruik ik speciaal remmenvet op silikonenbasis.
gr.
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 okt. 2007 20:06 
remvloeistof op de zuiger doen is niet goed, want dat tast de rubbers aan van de remcilinder.
beter is vet in ieder geval
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver udent

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 okt. 2007 21:38 
maar een goede oplossing: hoofdremcilinder nieuwe revisieset.

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver rrandeweg
Gast 
#5 | Geplaatst: 28 okt. 2007 21:08 
rrandeweg
Hey,
Ik ben weer wat opgestoken en ga het volgende proberen...
Waarschijnlijk zit het gaatje waar de remvloeistof het huisje binnenkomt een beetje verstopt. met het persen van de druk vanuit de voet komt het er wel in maar loopt het niet makkelijk terug. hierdoor blijft het waarschijnlijk klemmen.

Jullie horen het resultaat.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 advies reviseren achterrem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven