Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

olie uit gat in cilinder

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 okt. 2007 14:39 
hallo
bij mijn cx500c zag ik vanmiddag iets wat me niet aanstond: aan de zijkant van de cilinder(kop?) zit een gat in het gietstuk, en sinds vanmiddag komt daar redelijk wat olie uitzetten.

wat is dit voor een gat, waarom lekt hij olie, en belangrijker: hoe verhelp ik dit??

bij voorbaat dank
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 okt. 2007 15:05 
Dit gat dient normaal om eventueel water dat insijpelt bij de bougie terug naar buiten te laten.
Er kan olie uitkomen indien de binnenste dichtingsring onder het kleppendeksel niet correct geplaatst is of een verkeerde dikte heeft.

Is het kleppendeksel open geweest om kleppen te stellen?
Indien niet lijkt het meer op een overdruk op het carter, waarbij de olie langs deze kant eruit komt.

Succes,
Jörgen

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 okt. 2007 15:08 
Als ik het goed begrijp doel je op de opening die voorkomt dat er water blijft staan rondom de bougie.

Heb je het kleppendeksel los gehad? Wellicht dat de pakking van het deksel rondom het bougiegat niet goed meer sluit.

Hoop je hiermee op weg te helpen,

Johan
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 okt. 2007 16:12 
ik heb de kleppen nog niet gesteld, dat was ik van plan om van de week te doen. Wel heb ik olie bijgevuld, want op de peilstok zag ik niks meer, maar volgens de peilstok zit er niet teveel in.

anders als ik de kleppen ga stellen kijk ik wel even of de pakking nog goed is
bedankt, chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 okt. 2007 10:00 
Pakkingen zijn nog steeds leverbaar.
Ze zijn niet goed koop.
Wel heb ik ooit eens een tussen oplossing gezien.
Het waren dikke O ringen die goed in de kleppendeksel paste.
Dus als je wat wil proberen en je kan makkelijk aan O ringen komen, kijk daar ook eens naar.
Dan is er nog de beun de haas oplossing, maak deksel en ring goed schoon en vet vrij. Spuit in het randje van de deksel iets siliconen kit en druk de rubbers weer op zijn plek. Monteer de zaak en veeg aan de buitenkant overtollig siliconenkit weg.
En zie, het lekt niet meer.

Ik heb ze nog origineel liggen, maar ze zijn niet goed koop.
Groetjes marco becker
Tel 0321 312336
0622690709
vliegers veld 37
8256 GN bIddinghuizen
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Albert
Gast 
#6 | Geplaatst: 31 okt. 2007 12:10 
Een iets mindere beun oplossing is vloeibare pakking gebruiken ipv siliconenkit (bijv. Dirko, te krijgen bij Louis, geschikt tot hoge temperaturen).

Groeten,
Albert

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 olie uit gat in cilinder

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven