Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Waterstralen

Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 okt. 2007 13:08 
Ik heb een vies blok liggen dat ik schoon wil hebben voordat ik eraan ga werken. Heeft iemand ervaring met waterstralen? Grid/glasparelstralen doe ik liever niet.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#2 | Geplaatst: 28 okt. 2007 13:26 
Hallo Floris

In spuiten met petroluem of een andere onvetter meenemen naar auto wasstraat, eerst alle gaten dicht maken en je kunt je gang gaan, wel eerst het spulletje in laten werken.

Groeten Arno

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 okt. 2007 13:48 
het mooiste is droogijs stralen
dit word gedaan met ijs wat gemaakt is uit co2 gas
het mooie ervan is dat als het ijs zijn werk heeft gedaan het onmiddelijk weer gas word waardoor alleen het vuil achterblijft
het enige probleem is dat het erg veel geld kost en daarom voor ons niet tot een optie behoort

Schrijver jost

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 okt. 2007 17:39 
Heb jij daar ervaring mee? Droogijs kan ik wel aankomen. Het zijn alleen brokjes van 1/2 - 1 cm.
Een experimentje is altijd leuk!!

ps
heb je deze al gezien, URL
ook leuk voor Wouter!
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 okt. 2007 10:19 
mijn zwager heeft al diverse projecten uitgevoerd
met deze methode
het droogijs heeft een beperkte houdbaarheid en is niet het duurste
het huren van een compressor (omdat je veel lucht onder flinke druk nodig heb)normale compressoren leveren meestal te weinig, gaat meestal aardig in de papieren lopen
het ijsstraal apparaat heeft hij zelf gekocht en was ook aardig aan de prijs, en is ook niet zomaar mee te nemen in een auto omdat het nogal een groot apparaat is

hij heeft er mosselenbakken mee gereinigd en lucht en verwarmings apparatuur, boten.kleed gelegenheden in zwembaden mee gestraald en keuken apparatuur,roltrappen en nog veel meer
het voordeel is dat er geen chemicalien mee gemoeid zijn en er dus geen besmettings gevaar is met wat dat ook

hiermee duid ik aan dat het voor een projectje als een blok stralen , te kolosaal is en dus niet bereikbaar of je moet net in de buurt zijn als het allemaal aangesloten is

Ik zal proberen een paar fototjes te publiceren maar ik kan daar nu even niet bij

word vervolgd

gr Arnold

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 31 okt. 2007 16:57 | Aangepast door: A Koopmans 
hirbij een link naar de foto's van het stralen
de lak op de buitenboord motor wordt door het stralen niet beschadigd
de foto van de boot is het verwijderen van de aanslag van het weer(groene laag) deze boot had 3 jaar buiten gelegen zonder te zijn gebruikt

URL

gr Arnold

Schrijver Aad van Breugel
Gast 
#7 | Geplaatst: 28 nov. 2007 16:50 
1 ding is zeker, dit gaat onwijs.
Aad

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Waterstralen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven