Als je het stuk goed leest, zie je dat ik zelf semi-synthetiche olie gebruik en dat ik er dus helemaal gek van ben.
Dus geen schakel problemen, sterker nog een verbetering is mogelijk.
Koppeling slipt niet, mist die maar goed is.
Dan de cardan olie, jij praat over SAE 90. Ik ken dat produkt ook, en is vergelijkbaar met sae 80/90 Het is gewoon een andere benaming.
Mischien is het zelf wel het zelfde produkt.
Dus tot aan de inspectie dop vullen, een slag aan het wiel draaien en er nog een klein beetje bij doen. Denk er aan, vol gooien van boven is uit den boze. Want dat zit die te vol.
Ik zelf vervang de olie elke 7.500 kilometer. Het zou met gemak trouwen wel 50.000 kilometer mee moeten kunnen en of 20 jaar.
In de cardan zou zelf 10w40 kunnen doen, maar dat is dun. Het kan dan rammellen en zingen veroorzaken. Echter voor een betere smering is dikkere olie met een hoger smeer gehalte beter. Hier is dikker hoe beter. Alleen er is een nadeel aan dikke olie. Het remt enorm. Vandaar de grens ongeveer op sae 90 of 80/w90.
Maar als je niks hebt, kun je prima de vakantie op motor olie uit rijden in je cardan.
Groetjes marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html