Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

voorvering cx500 a/b/z/c

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 nov. 2007 21:05 | Aangepast door: kaspar 
Beste allemaal,

Ik heb vandaag de voorvering onder handen genomen: sowieso meer vork olie erin gedaan dan de aangegeven 135cc. Ik gok 170 of zo. Misschien nog iets meer. De verbetering is dramatisch! Hij spoort bovendien beter. I.p.v. dat ik het idee heb dat ik me in bochten in een moeras begeef.

Verder heb ik een systeem bedacht waarmee ik door de doppen van de voorpoten heen de veerspanning traploos kan opschroeven (letterlijk). Ik heb m10 schroefgaten in doppen de gemaakt. Met bouten erin en schotels die ik boven op de binnenveren gemonteerd heb kan ik de veerdruk vergroten.
Later kan ik er ook nog luchtondersteuning bij maken. (hoort eigenlijk niet op de standaard poten, maar het geeft wat meer speelruimte.)

Mijn conclusie is dat de gewone voorveren van de cx500 veruit te week zijn. Wat vinden anderen?

Gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 nov. 2007 23:33 
Heel knap en slim, ga er zeker nog eens over nadenken. Leuk dat anderen ook uitterst inovatief kunnen zijn.

Groetjes marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 nov. 2007 23:58 
Op mijn standaardvoorvering zit geen busje maar een stukje van een andere vering ik schat 8 tot 10 cm. het zal er al op sinds de koop dus ik weet niet beter.
Maar dat de standaard (te) slap is was me bekend.

Schrijver emiel
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 nov. 2007 10:00 
Aloha,

ook ik vindt de standaard voiorvering veel te slap, vooral met duo gebruik.
Zelf zit ik te denken aan andere veren in combinatie met iets meer olie.
Het merk veren heb ik nog niet maar op de XJR had ik WPveren en dat was super!

Groetjes,

Emiel & Andrea

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 nov. 2007 14:00 
ik heb overigens wp veren voor, maar ook die vond ik te slap.
Er schijnen 2 soorten WP in omloop te zijn; bij mij zullen wel de slapste er in zijn gegaan.
Gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver jost

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 nov. 2007 19:45 
Ik heb WP veren gemonteerd met daarbovenop de kleine orginele veren. Daarbovenop een M10 bout met 1 moer, dus nog een dikke 1,5 cm verhoging.
Heb idd ook aangedacht om de dop te doorboren en een bout te monteren. Had echter maar tijd om 1 x te monteren. Dacht dat er misschien lucht zou gaan lekken langs de schroefdraad naar boven (buiten). En dan ben je ook een beetje vering kwijt. Verder heb ik ook een vorkbrug gemonteerd. De totale verbetering is dat ik nu in een bepaalde (oprit)-bocht nu een km of 20/uur harder kan nemen zonder het idee te hebben dat ik met het hele circus onderuit ga.
Een ventiel monteren is ook een goed idee. Als grousje van de winter in het droogdok ga, moet ik dat toch ook eens gaan proberen.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 nov. 2007 00:53 
Ik ben bang dat mijn rechter voorveer olie lekt.
Is dit gemakkelijk te verhelpen of moet ik dan mijn hele voorvork vervangen.
Wie weet er raad!!!!!!!!!!
greetzzzzzzz pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 voorvering cx500 a/b/z/c

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven