Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

cx kopen

Schrijver leos
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 nov. 2007 08:57 | Aangepast door: leos 
goede dag ik heb bij toeval deze site gevonden
mooie site veel info
ik vind het een leuke motor
maar ik heb u een vraagje
ik kan een honda cx 500c kopen opknapper voor 175 euro
maar deze motor heeft 3 jaar buiten stilgestaan
en hij loopt niet
zal dit een verstandige keus zijn
zou het blok vast kunnen zitten dat de motor 3 jaar stil heeft gestaan of schade in de cilinders ( roest of zo )
het is wel een waterkoeling
hebbben jullie nog tip of zo wel of niet kopen

Schrijver edho
Gast 
#2 | Geplaatst: 23 nov. 2007 10:00 
Ben je zelf handig met sleutelen?
Na 3 jaar zit de boel echt nog niet vast hoor, maar veel werk zou er wel aan kunnen zitten.

Je zou iemand van hier kunnen vragen (die een beetje in jouw buurt zit) om even mee te gaan kijken. Kun je gelijk kennismaken met de club en met de ongelofelijke bereidheid om elkaar de helpende hand aan te bieden.

Schrijver leos
Gast 
#3 | Geplaatst: 23 nov. 2007 10:08 | Aangepast door: leos 
ja ik ben wel handig met motoren en auto's
heb nu ook een mercedes van '78 daar doe ik ook alles zelf aan
maar het niet lopen van de cx zal wel een onsteking probleem zijn of niet
of dat er nog oude benzine in zit

leo

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 nov. 2007 10:38 
Als de motor 3 jaar buiten heeft gestaan dan zou ik het frame heel goed checken op roest. Het blok is altijd weer tot leven te brengen, al kan dat wel enige kosten met zich meebrengen. Zonder foto is het moeilijk de waarde te beoordelen, maar €175 lijkt me duur betaald voor zo'n gokje.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 nov. 2007 10:38 
Blok is wel los, zolang de bougies er maar in zaten.
Zoek uit wat de reden is geweest dat deze 3 jaar stil heeft gestaan.
Kom je dat niet te weten, dan moet je gewoon beginnen met een doek en benzine in de lucht filter. Start hij dan wel ben je een heel eind. Kun je gelijk horen of het blok problemen heeft. WIl hij niet aan slaan, en er zijn geen vonken dan weet je dat er meteen een dure reparatie aan zit te komen.

Het blijft moeilijk om van hier uit te zien of er wat mee aan de hand is. Je kan de olie filter nog na kijken op bronskleurige deeltje maar daar houd het dan wel mee op.

Groetjes marco. Meestal is het wel goed als de motor meteen start en lopen wil. Geluid is dan verder bepalend voor mij.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver leos
Gast 
#6 | Geplaatst: 23 nov. 2007 10:42 
deze http://link.marktplaats.nl/126198707

met teks

Er moet inderdaad het één en ander gebeuren.
Ik heb er geen verstand van maar wat ik weet dat eraan mankeert, Er moet een nieuwe accu in,de voorrem werkt niet maar ik denk dat het een kwestie is van ontluchten,en de voorvork veert niet echt lekker.
Ja en het blok is verweert.
Hij is van een kennis geweest die heeft hem een servicebeurt gegeven en drie weken later stil gezet omdat ze het te zwaar vond dus hij heeft het wel altijd goed gedaan.
Drie buiten gestaan in weer en wind.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 nov. 2007 10:56 
Voor 3 jaar buiten stil staan vind ik dat ie er nog redelijk uit ziet. Ik denk niet dat het blok vast zal zitten maar dat kan je heel makkelijk controleren. Haal de radaiteur bekleding los. Aan de onderkant van de radiateur zie je een grote 17mm dop op het blok. Haal deze voorzichtig los en probeer dan voorzichtig met een 17MM dop het blok te draaien. Als het draait dan weet je meteen of het los is.

Bedenk wel dat je er een hoop werk aan zal hebben om het weer rijklaar te krijgen. Remmen moeten uit elkaar en goed schoongemaakt worden. Je voorvering zal je ook los moeten halen en op zijn minst de voorvork olie vervangen. Ook zal je waarschijnlijk nieuwe banden nodig hebben.

Kortom je hebt er wel wat kosten aan maar voor de prijs is het op zich niet slecht maar je moet wel goed de achterbrug en het frame controleren want daar kunnen wel problemen ontstaan.

Ik heb een Silverwing die ook drie jaar had stil gestaan en hoewel niet buiten, heeft het toch voor wat problemen veroorzaakt met het frame. Hij liep echter wel meteen na een druk op de knop met een nieuwe accu dus hety kan allemaal heel erg meevallen.

Als je de tijd hebt en er wat geld aan wilt besteden dan denk ik dat je hier wel weer een nette motorfiets van kan maken.

Success!

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 23 nov. 2007 10:59 
Bedoel je deze CX custom?
Van het buitenstaan in weer en wind wordt een motor over het algemeen niet beter. Controleer ook het binnenwerk van de bougiedoppen, die kunnen nogal eens vol met corrosie zitten en daardoor een te hoge weerstand hebben. waardoor de motor niet wil starten.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Floris
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 23 nov. 2007 11:15 | Aangepast door: Floris 
Ik heb de foto gezien. Let erop dat het zadel is verlaagd. Een Custom heeft van huis een uit nogal lage zit, dus met dit zadel zul je zeker niet uit de voeten kunnen als je een gemiddelde lichaamslengte hebt. Een tweedehands zadel kost ongeveer €50. Ben je langer dan 1.85 dan is een Custom sowieso geen aanrader.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 23 nov. 2007 20:07 | Aangepast door: kaspar 
Probeer eens te pikken met een schroevedraaier bij de ophangpunten van het frame waar het blok in zit. Komt daar bruin geroest bladerdeeg tevoorschijn? (de verkoper zal het niet waarderen als je er doorheen prikt, ahem).

Verder heb ik, als je nem koopt, wel een 500c blok liggen dat loopt. Let wel: zonder carbs en zonder startmotor. De compressie zal niet 100% meer zijn, maar hij heeft een half jaar geleden nog gelopen. Het blok is geen schoonheid overigens. De distributie en waterseal zijn nog niet zo lang geleden gedaan.
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver leos
Gast 
#11 | Geplaatst: 23 nov. 2007 22:37 
ok bedankt voor alle tips ik ga morgen even kijken als het me niks lijkt dan laat ik hem staan
maar zo op de foto te ziet de cx er nog redelijk uit
het uitelijk kan ik zelf veel aan doen ben spuiter in een spuiterij dus dat is geen problem we hebben een straalkast dus ik kan ook onderdelen stralen
en op nieuw spuiten voor nop

het gaat me om elktronica daar ben ik niet zo in thuis

leo

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cx kopen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven