Dit soort problemen altijd systematisch aan de kleren gaan.
Dus als volgt:
1. bougies vervangen
2. bougiedoppen reinigen (corrosie zorgt voor hoge weerstand en dus zwakke vonk)
3. bougiekabels (bougiedop er af, starten en kijken of een mooie vonk naar de massa overspringt)
4. bobines (m.n. de elektrische aansluitingen)
5. CDI (even een andere bewezen goede proberen)
6. kill-switch afkoppelen onder de buddy
7. krijgt ie wel benzine (maw zijn de bougies nat; giet even wat wasbenzine door het bougiegat, schroef de bougie er weer in en als ie dan start/lijkt te starten zit het in de carbs)
8. vlotterkamer reinigen en sproeiers doorblazen + de benzinekraan
9. kijken of de choke wel sluit / weer open gaat
10. is het luchtfilter niet verstopt
11. is de accuspanning goed (de CX CDI loopt zonder accu maar moet om te starten wel flink kunnen doordraaien op de startmotor)
12. startmotor intern vervuild (schoonmaken + nieuwe borsteld)
13. dan rest allen nog de stator (ja nr 13 he), maar die kubn je redelijk goed met en eenvoudige multimeter in zijn basis doormeten. Zijn de weerstandwaarden erg afwijkend dan moet het blok open.
Dus niet gelijk het ergste denken (maar vaak is dat bij de oude CX wel de conclusie). Een CX kan heeeeel veel hebben. Misschien ook nog even
14. de klepspeling controleren (je zult niet de eerste zijn bij wie een of meerdere kleppen niet opengaan of open blijven staan of last hebben van een kromme klepsteel).
Succes en laat horen wat je hebt gevonden.
En Marco,
waarom heb je die loper ook niet gelijk gevraagd een onsje compressiepoeder mee te nemen ???
This posting has been generated with 100% recycled electrons.