Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

bougies

 
Schrijver leos
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 nov. 2007 11:42 | Aangepast door: leos 
bij mijn slaan de bougies steeds kapot
vanmorgen nieuwe gehaald de motor heeft even gelopen
een half uurtje later wil ik heb weer starten niks
bougie er uit even testen op vonk niks
wie weet wat ik hier aan moet ( kan ) doen

gr leo

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 26 nov. 2007 12:01 
Hallo Leo, vaak hebben de doppen een zeer hoge interne weerstand, en dan vonkt je bougie niet. Er zit een messing schroefje aan de binnenzijde, die moet je met een passende schroevendraaier (anders draai je hem geheid kapot, mesing is heel "zacht") losdraaien. Achter dat schroefje zit een weerstand en een veer. Vervang de weerstand door een balpenveer. Maak ook het contactvlak onderin de bougiedop schoon van corrosie.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver leos
Gast 
#3 | Geplaatst: 26 nov. 2007 12:46 | Aangepast door: leos 
als ik het schoefje er uit draai zit daar onder ook een veertje
moet die blijven zit en dan een balpen veertje er bij in doen ?

leo

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 26 nov. 2007 13:48 
Ja.weerstandje eruit (als die er nog zit) en dan een balpenveertje erbij. Met een multimeter kan je eventueel de weerstand meten.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 nov. 2007 20:35 
Laatste keer heb ik een boutje M5 ingekort (de kop eraf) tot de lengte van de weerstand die in de bougie dop zit. Die in de plaats van de weerstand terug plaatsen.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver leos
Gast 
#6 | Geplaatst: 26 nov. 2007 22:53 
en wat moet ( mag ) de weerstand zijn

gr leo

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 26 nov. 2007 23:24 
Het originele weerstandje is iets van 5K ohm, als je die weglaat, moet/mag de weerstand heel laag zijn.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 nov. 2007 23:34 | Aangepast door: Hansv 
Leo,

Zorg er ook voor dat alles goed geleid, test met een ohm meter. Ik heb gehad dat ik GEEN geleiding had in de bougiekappen.

( lees "volten en ohmen" onder techniek )

Ook bougiekappen kunnen ervoor zorgen dat er geen vonk ontstaat in de bougie. Vroeger wel eens een bougie aan de kabel geprutst, dus zonder kap, om te kijken of dat wat scheelde. Maar kijk uit, want het doet echt wel AU!

Harmony,
Hans.
( die niet alleen vroeger wel eens dom deed )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver leos
Gast 
#9 | Geplaatst: 27 nov. 2007 11:04 | Aangepast door: leos 
ok hij loopt redelijk goed

alleen hij ploft af en toe denk dat hij aan de spruitstuk rubbers ligt daar zitten wel scheurtjes in
wat denken jullie ??

nog 1 vraagje kan ik het achter wiel er zo uit halen
dus de lange as uit tikken
gr leo

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 27 nov. 2007 11:43 
Hallo Leos,

Als je de carburateurs tijdens stationair lopen wat heen en weer drukt moet je veranderingen kunnen horen als je echt lekkage hebt op de spruitstukken. Voor de spruitstuk rubbers zijn wel "nood" oplossingen die het jaren goed doen. Bijvoorbeeld een stuk binnenband erover heen of vulcaniserend rubber tape eromheen. Er zijn mensen die met kit in de weer gaan en als je daarvoor "autoruiten kit" neemt kan het best netjes worden.

Uiteraard weten wij niet of jij het achterwiel eruit kan halen. Wij kunnen dat wel. ;-) Waarschijnlijk moet je wel even de band leeg laten lopen om de band tussen de arm en de cardan klok door te krijgen.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 27 nov. 2007 11:46 
De kleur van de bougies,,,,, wat is die als je die er uit haald?
Hieraan kunnen wij veel herlijden.
want een bougie gaat niet zomaar kapot. Daar moet wel een oorzaak voor zijn.



groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver leos
Gast 
#12 | Geplaatst: 27 nov. 2007 12:05 
heb twee nieuwe er in en hij loopt weer na 3 jaar
mooi he

zo en nu verder met op knappen

gr leo

Schrijver MIOB
Gast 
#13 | Geplaatst: 27 nov. 2007 12:49 
een scheur in de aanzuigrubbers hebben wij opgelost door er vloeibare pakking in te persen.

Scheuren vallen ook te testen door met lopende motor de rubbers in te spuiten met iets heel licht ontvlambaars als bijvoorbeeld remreiniger. Als je dan een verandering in toerental hoort vterwijl je dat doet zijn ze lek.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 bougies

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven