Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Stator zelf wikkelen

Schrijver MAST

Moderator 
#1 | Geplaatst: 28 nov. 2007 14:17 
In een reactie op een ander bericht staat het verhaal van Hann, voor Vechta gangers en SJK bezoekers wel bekend. Hij heeft zelf zijn stator opnieuw gewikkeld en dat is na te lezen en te zien op zijn website.
Zelf een stator wikkelen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 nov. 2007 18:31 
Ik weet niet precies wanneer hij deze stator heeft gemaakt, en hoe het bevalt. Ik heb een mail gestuurd om dat te vragen. Het antwoord type ik hier bij.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 nov. 2007 18:42 
Mooi verhaal. Jammer alleen dat het voor een 650 is, en niet voor een CX500(z).

Ik zou bijna zin krijgen om het ook eens te proberen....

Harmony,
Hans.
( denkt aan een blok transplantatie )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 28 nov. 2007 20:15 
@Hansv, volgens mij zit er niet zo heel veel verschil tussen de stator voor de 500 of de 650. Het opnieuw wikkelen zal in principe niet veel verschillen denk ik.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver jost

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 nov. 2007 23:11 
Het grootste verschil zit in de CDI-ontsteking.Er zitten dan 2 extra spoelen op met dunnere draad en meer windingen. Heb nog een stuk of 4 defecte liggen.
Kan nu dus gaan oefenen, en proberen of ik alleen de onstekingsspoelen kan wikkelen.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 28 nov. 2007 23:41 
Juist,

want het zijn (meestal) de ontstekingsspoelen die problemen geven.
En als je die er overheen/tussendoor kan doen, heb je weer een goede stator. Maar hoeveel windingen? en waar?

Harmony,
Hans.
( die stator(ver)wikkelingen gespannen volgt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 nov. 2007 10:22 
Die spoelen voor de cdi zijn het grote probleem. Er zit erg dun draad op en heel maar dan ook heel veel wikkelingen op. Draad is zo dun dat deze tijdens wikkelen kan breken.

Dan nog even extra info, de dynamo die gewikkeld was in het boven beschreven stuk kan van een CX650 zijn maar ook van een; gl500/gl650/cx500e/cx650e/cxturbo.

Met vriendelijke groet Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Stator zelf wikkelen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven