Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Af en toe vonk

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 dec. 2007 16:58 
Hoi Allen,

Ik ben redelijk nieuw hier, heet Paul en rij 31 jaar motor en sleutel ook zelf aan alles.

Heb een CX 500 gekocht met een probleem( wist ik), het probleem is het niet vonken van 1 bobine, wissel ik echter de voeding v/d bobine,s om, dan vonkt de kant, die eerst niet vonkte, dus bobine,s lijken oke.

Las in een eerder topic, dat de verdenking dan richting de CDI unit gezocht moet worden, maar wonderlijk genoeg, vonkt de ene kant zwak en de niet vonkende kant, geeft af en toe toch wat vonken te zien.

Iemand een idee en anders iemand een idee, waar ik een CDI kan proberen??

BvD:

Paul van Leeuwen

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 dec. 2007 17:15 | Aangepast door: brinkcx 
Hollo Paul,

welkom bij het CX-V volkje ! Een defecte CDI zou goed kunnen lijkt me. En als je aangeeft waar je woont en wat voor type CX je hebt, kan iemand in de buurt je misschien verder helpen ?

gr.

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Gast 
#3 | Geplaatst: 1 dec. 2007 17:31 
Hoi Frans,

Het betreft een CX 500 A en ik woon in De Krim, tussen Slagharen en Coevorden(Oeps).

Maar als er iemand is, waar event. mijn defecte geplaatst kan worden om te constateren, dat de unit dan dezelfde error geeft, daar heb ik wel een afstandje voor over uiteraard, heb de Cx ook uit Maastricht gehaald, hoewel dat voor mij 300km is.

groet:

Paul

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 dec. 2007 18:54 
Heb je de stator al doorgemeten? Zijn alle stekkerverbindingen goed schoon?

Ikzelf woon in Amsterdam en da's ook niet naast de deur. Maar als je van plan bent om naar onze nieuwjaarsbijeenkomst op 27 januari in Almere te komen dan heb ik nog wel een oplossing waarvoor je niet in de auto hoeft te stappen. Als je mij een borgsom + verzendkosten overmaakt dan stuur ik je een goede CDI per post. Blijkt het experiment niet te werken, dan neem ik 'm in Almere terug en krijg je je borgsom retour. Mail maar als je geinteresseerd bent: florisAPESTAARTJEhondacx500.com
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Gast 
#5 | Geplaatst: 1 dec. 2007 19:00 
Hoi Floris,

Ik hou het even in gedachte, want mogelijk is er nog iemand hier in de buurt en ik zit bij Ebay voor de zekerheid al op een CDI unit te bieden.

Statorwikkelingen geven met ohms doormeten de juiste waarde, stekkerverbindingen is uiteraard het eerste wat ik bekeken heb, dat leer je wel als je al jaren MZ rijd en daarnaast BMW K75 rijd.

groet:

Paul

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#6 | Geplaatst: 1 dec. 2007 22:06 
Hallo Paul,

Welkom bij de CX-club. Wellicht kan ik je helpen met het testen van de CDI, ik woon in Ruinen maar werk in Coevorden en kom elke dag door De Krim op mijn cx. Laat even of je interesse hebt dan kunnen wae wat afspreken.

Met vriendelijke motorgroet,

Ton Oostveen

Gast 
#7 | Geplaatst: 1 dec. 2007 22:10 
Hoi Ton,

Nou ik heb uiteraard bijzonder veel interesse in jouw aanbod.

Mijn emailadres:

paulmz@wanadoo.nl

Groetn.

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#8 | Geplaatst: 1 dec. 2007 22:14 
Paul, je hebt mail.

Ton

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 1 dec. 2007 23:48 | Aangepast door: MAST 
Hallo Paul, voordat je met de CDI aan de gang gaat, controleer de (binnenkant van de) bougiedoppen. Daar kan heel veel corrosie in voorkomen. De bougies geven dan nog wel een vonkje, maar echt veel "kracht" hebben ze niet meer. Verwijder de in de dop aanwezige weerstand (heb je niet nodig, zeker als je DPR bougies gebruikt) en vervang die door een balpen veertje of iets anders geleidends. Kijk ook naar het uiteinde van je bougiekabels, knip er desnoods een heel klein stukje vanaf als daar erg veel corrosie zit. Met een multimeter de doppen even doormeten op weerstand en je weet of ze nog voldoende stroom doorlaten. Hoe dichter bij 0 Ohm, hoe beter.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Gast 
#10 | Geplaatst: 2 dec. 2007 09:53 
Hoi Marcel,

Bedankt voor het meedenken, maar ik had uiteraard al zonder kappen getest en als ik de voeding v/d bobine,s onderling had verwisseld, ging de andere bobine vonken, dus kappen zijn uitgesloten.

Groet:

Paul

Gast 
#11 | Geplaatst: 3 dec. 2007 18:50 
Hoi Allen,

Later in de middag is Ton Oostveen hier geweest( met een andere CDI unit, en toen ik erachter kwam, dat bij deze unit de draden naar de bobine,s precies contra waren, begon de CX te leven.

Nu alleen nog ff een unitje zoeken, ga nu de oude proberen uit elkaar te peuteren en hopen, dat ik waarde,s terug kan vinden.

Groet:

Paul

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Af en toe vonk

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven